7. 5. 2023

MUDrland Wenca: Otázky a odpovědi 6


Dnešní díl je o vitamínech a jejich dávkování. Řídit se doporučenými denními dávkami podle českých nebo nadnárodních norem, nemá vůbec smysl. Například 80gramová denní dávka vitamínu C zajistí pouze to, že nedostanete kurděje. Tyto normy jsou nastaveny tak, abyste nemohli zaznamenat účinek jakéhokoli vitamínu a k léčbě vám zbyly pouze farmaceutické šmakulády. 
K tomuto stavu mám jeden ukázkový příklad ze života. Možná jsem ho už někde napsal, nicméně je tak poučný, že ho přesto napíšu znovu. To mi někdy před víc jak deseti lety opuchly nohy. Vylekaná manželka vylekala i mne a odvezla mne do nemocnice. Po léčbě pana primáře mi nohy otekly ještě víc a měl jsem je studené jak brambory ve sklepě. Na kůži nohou se mi průběžně tvořily puchýře velikosti půlky ping-pongového míčku, plné mízní tekutiny. Protože v nemocnici na práci píchání a vymačkávání puchýřů neměli odborníky, dělala tuto práci manželka. Na některé puchýře jsem prostě neviděl. 
Po pěti dnech léčby "od deseti k pěti", jsem si vzpomněl, že mám doma kyselinu nikotinovou 500mg. Zavolal jsem manželce, aby mi tablety dovezla. Od rána jsem neužíval primářovy léky a krátce po obědě manželka dovezla tablety. Okamžitě jsem jednu spolkl. Během 20 minut natekla krev do nohou a ty se po pěti dnech konečně zahřály. Večer jsem užil další tabletu a cítil, že otoky povolují. Ráno jsem požádal o reverz. Když kolem poledne přišel primář, ptal se proč chci domů, když nohy nemám doléčené. Odpověděl jsem, že jeho léčba absolutně nezabírala a proto jsem se rozhodl vyléčit sám. "A čím se léčíte?", zeptal se primář. "Niacinem 500mg", odpověděl jsem. Očekával jsem od primáře řeči o hazardování se zdravím, ale primář řekl pouze: "Aha."  Pan primář totiž moc dobře věděl, k čemu je Niacin dobrý! Bohužel, ani při nejlepší vůli mi ho nemohl předepsat. Jak mi řekl kamarád, doktor, který jezdí k urgentním případům, lékaři mohou léčit pouze zavedenými léčebnými postupy. Podle farmakomedicíny vitamín není lék. Lék je pouze patentované farmaceutikum, které se nevyskytuje v přírodě. 
Pokud by lékař léčil nedovoleným způsobem, hrozila by mu ztráta živobytí a to si každý rozmyslí!

otázka
V článku Otázky a odpovědi 1, jste ke snížení homocysteinu doporučil některé vitamíny řady B. Můžete doporučit konkrétní výrobky, abych si nekoupila slabou, nebo příliš silnou formu vitamínů? 

odpověď:
Necítím se na to doporučovat konkrétní výrobky, protože to zaprvé není můj objev a zadruhé s některými vitamíny moc zkušeností nemám. Mohu ale sdělit, které výrobky jsem zakoupil pro sebe a rodinu. Snažil jsem se kupovat co nejsilnější tablety, pokud možno za nejvýhodnější cenu. 

Objednal jsem:
B6 
B9 
B12 - zvolil jsem podjazykovou formu kvůli lepší vstřebatelnosti, s přídavkem folátu 
B17   jsem koupil kvůli dvěma členům rodiny, kterým byla diagnostikována rakovina, ale nějak ji přechodili. Pro zbytek rodiny preventivně. 
JZD Kobylí dodávalo meruňková jádra sovětské farmacii už před padesáti lety, jako součást léku proti nemoci z ozáření. Objednal jsem tento výrobek.
B3 Niacin s kyselinou nikotinovou (nikotinamid neposkytuje flush efekt) jsem neobjednával, protože někteří nezvládají flush efekt. 
Zatímco předešlé vitamíny se užívají po jedné tabletě denně, niacin stačí užívat podle vlastního uvážení, 2 - 3 týdně. Zkušení užívají 500mikrogramovou formu  a začátečníci tuto. Dodavatele si už nepamatuju, proto si nejvýhodnější ceny najděte na Heurece.


Zkušenosti z terapie

Vlivem účinku těchto vitamínů se uvolňují jedovaté metabolity, které občas mohou přiotrávit organismus. Obzvlášť B3 umí díky roztahujícímu účinku na cévy rozbouřit sedimenty tak, že se v počátcích terapie mohou dostavit dočasné chřipkové příznaky, nebo bolest hlavy. V takovém případě je vhodné terapii přerušit a s pomocí Aspirinu nebo jeho generik rozředit a zahnat zahuštěnou krev do ledvin k vyčištění. Pokud ucítíte bolest nebo tlak v oblasti kříží a ledvin, pomozte jim zábalem ze strečové fólie. Návod najdete v odstavci Soubor onemocnění křížové oblasti páteře a pododstavci Léčba.

Lidé s vysokou hladinou homocysteinu zpravidla trpí kalcifikací cév, tedy vápenatými usazeninami. Ta se dá postupně rozpustit vysokými dávkami kyseliny askorbové, 2 - 5 gramů denně, v závislosti na hmotnosti. Protože tělo okamžitý nadbytek vitamínu C vyloučí jako momentálně nadbytečný, je třeba užívání rozložit do několika menších dávek. Kyselina askorbová se dobře váže na beta karoten, například smícháním s čerstvým rajčatovým pyré. Já praktikuji pití obyčejného čaje. Zařazením čaje do svého jídelníčku jsem dokázal, že ho denně vypiju minimálně 1,2 litru, tj. 3,6 gramu kyseliny askorbové. Někdo pije sladké limonády a jiný se cpe zákuskama. Jsou lidé kteří pijí sladká vína, tak proč bych nemohl pít obyčejný čaj? 

Tento čaj plní několik funkcí: 
  1. Dá se upíjet po celý den, čímž vlastně rozložíme větší dávku vitamínu C do několika menších dávek rozložených v čase. 
  2. Působí jako kapačka v době nemoci, která zásobuje buňky cukrem. 
  3. Pití sladkokyseleho čaje vyvolává další žízeň, kterou občas prostě musíte spláchnout půllitrem čisté vody. Díky obyčejnému čaji vypijete mnohem více tekutin, než kdybyste pili roztok s céčkem bez cukru. A pokud máte zdravotní potíže tohoto typu, je to známkou toho, že jste doposud pili velmi málo. 
  4. Rozpouští vápenaté usazeniny, které vznikly překyselením organismu. Reakcí vznikne askorbát vápenatý Protože má neutrální Ph, působí proti překyselení organismu. Askorbát vápenatý v krevním řečišti je zdrojem vápníku pro zpětné využití k ukládání do kostí a dentinu, odkud vyplavil v době překyselení. Tomuto procesu napomáhá vitamín D syntetizovaný při opalování

Pokud vám přesto tento čaj nechutná, vzpomeňte si na moudro Dědka Kořenáře: "Když to chutná, škodí to zdraví. Když to nechutná, je to zdravé!" 
Závěrem moje zkušenost. Piju obyčejný čaj a léčím se jím v době nemoci víc jak třicet let. Občas se v pracovním zápalu neskutečně praštím a přesto nikdy nemívám modřinu. Je to známka toho, že mám cévy dobře vyčištěné od vápenatých úsad a proto nejsou křehké. Díky obyčejnému čaji zasluhuji visačku NÁRAZUVZDORNÝ!


mudrland.wenca@seznam.cz 


---------------------------


Přidám svou trošku do mlýna.
Před lety jsem absolvovala u MUDr. Erbena detoxikační homocystinovou kúru a následujících 10 let jsem pak prožila v plném zdraví. Nemohu tvrdit, že to bylo díky prodělané očistě, ale věřím tomu.
Když mi nyní začalo téct do bot a snažila jsem se znovu hledat pomoc u dr. Erbena, zjistila jsem, že už tento laskavý a obětavý starý pán není mezi námi a spolu s ním že zmizela i jeho poradna na klinice v Praze 7. Nenašla jsem na internetu ani ji ani nějakého pokračovatele. Někdo se hodně snažil zamést jakoukoli stopu. Nakonec však byla moje snaha přece jen odměněna a našla jsem toto: https://vitaminyspribehem.cz/homocystein-s-pribehem/
Odtud už vedla cesta k síti poraden, které dosud pracují po celé republice. Přes ně si lze objednat ve specializované laboratoři krevní test zaměřený na hladinu homocysteinu v krvi, získat následnou pomoc poradce a zakoupit certifikované "výživové doplňky" na bázi vitamínů B v poměru a množství přesně stanoveném na základě testu. To vše za velice rozumné ceny.
Pokud chcete vědět podrobnosti, ozvěte se mi.

Vlabi

3 komentáře:

  1. Vďaka Wencovi za jeho príspevky, kto má nejakú choroby či problémy, tal to ocení. Pred cca 8 rokmi som takto natrafila na istého pána RNG na slovenských stránkach, ktorý žil v USA a od neho som vtedy načerpala množstvo takýchto informácií, ktoré mi pomohli udržať môjho ocka s rakovinou močového mechúra v pomerne dobrom stave až skoro do jeho skonu bez akéjkoľvek lekárskej "liečby" /okrem transfúzií v poslednom polroku jeho života , keď predtým mu našťastie nenaordinovali chemoterapiu /. Ako 85 ročný ešte pár mesiacov pred smrťou robil svoju celoživotnú prácu v dielni /opravy el. náradí a motorov/. Neviem, ako to vychádza z Čiech, ale tieto výživové doplnky, ktoré uvádza Wenca a plno iných v terapeutických dávkach, nie v tých smiešnych ako v európskych lekárňach, a výrazne lacnejšie dostanete na portáli iherb.com, ja potrebné stadiaľ objednávam už roky.

    OdpovědětVymazat
  2. Nemám ani tak komentář, jako spíše dotaz. Má MUDrland Wenca nějaké svoje webové stránky, nebo publikuje jen zde? Chodím na tento blog pravidelně a na nové rady a porady ohledně zdraví se vždy těším, spíše mi jde o to, jestli to někde není v širším rozsahu. Spousta Wencových rad a doporučení mi hodně pomohla a za to díky jemu i provozovatelům tohoto blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alexi, webové stránky jsem začal dělat v roce 2018. https://mudrland-wenca.webnode.cz/
      Krátce nato potřeboval syn pomoct zrekonstruovat dům a tak jsem dělal novou instalaci vody, topení, elektřiny a odpadů v dvoubytovém domě. A pak to šlo ráz naráz, nakupilo se mi tolik práce, že jsem na stránky vůbec neměl čas a dokonce jsem zapomněl heslo. Proto stránky nejsou živé.

      S přibývajícím věkem jsem se smířil s tím, že některé věci už prostě nestihám. V dnešní turbulentní době je pro mne důležitější zajistit pro rodinu alespoň částečnou energetickou a potravinovou soběstačnost a proto jsem některé projekty musel pustit k vodě.

      Kdyby nebylo tohoto ulhaného, otrokářského systému, který ždímá peníze za jedy (tzv. léky) i ze starých a nemohoucích lidí, seděl bych na zápraží, kouřil fajfku a ani by mne nenapadlo psát nějaké články.

      MUDrland Wenca

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů