9. 5. 2023

9. květen

Jelikož jsem vždy tak nějak nešel s proudem, tak si i dnes dovolím připomenout důležité datum - 9. 5. 1945. Děkuji tak našim osvoboditelům, kteří se zásadní měrou zasloužili o alespoň dočasný úpadek fašismu a konec druhé světové války. Vždy se to až do nástupu dnešních polobohů slavilo 9. května a tak to u mě bude i nadále.

Moc dobře si uvědomuji, že bez Rudé armády bych tu já, moje rodina a lidi, které znám a mám rád, vůbec nemuseli být. A za to mužům, kteří tak nasazovali a často i přicházeli o své životy v České republice, pro ně cizí zemi, patří můj dík. Já nezapomínám!



zdroj

11 komentářů:

  1. Přidávám svůj dík, chápu to stejně. Bez statisíců obětí Sovětského lidu bychom tady nebyli, také nezapomínám.
    Naši předci kteří ve strachu z na Plzeň a Kolbenku padajících amerických bomb zabíjejících civilisty vítali Koněva se dnes obrací v hrobě.

    Alchy

    OdpovědětVymazat
  2. Dík za takový den patří předvším Rudé armádě, ale my bychom neměli také zapomínat na ty z našich předků, kteří za nás bojovali s nacismem, i ve spolupráci s RA, neměli bychom zapomínat ani na jejich oběti. Tohle je den všech těch, kteří bojovali proti nacismu.
    Bedřich

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, díky všem. Včetně amerických bojovníků, aby někdo nenabyl dojmu že se klaním jen k východu. Moje vděčnost patří všem kdo se na tom upřímně podíleli.

      Vymazat
    2. Anonyme,
      mě to žíly trhat nebude, když někdo dojde k dojmu, že se klaním jen k východu (stejně jako se neklaním k třetímu, patnáctému pohlaví, LGBT apod. kokotinám - což je prosazování přesně takového liberalismu záměrně vedoucího svět do pekla), protože amíci jako takoví, velké "A" si nezaslouží, k nám přišli ničit, rabovat a zachraňovat pro ně užitečné nácky. Měli k tomu rozkazy. To byl hlavní důvod "návštěvy" ČR, nikoli porážka fašismu.

      Ale připojuji se k vděčnosti všem, kdo se na porážce fašistů podíleli.

      Vymazat
    3. Američané mi na mysl skutečně nepřišli. I když je nutno si uvědomit několik věcí. Ti vojáci, kteří bojovali v Evropě se sice chovali "správně" americky, ale pro jistotu byli téměř ihned z drtivé většiny po skončení bojů prostě vyměněni, znali pravdu. A pak si málokdo uvědomuje, jaké potíže působily naší zemi USA nejen v Plzni. Jejich tamější a tehdejší chování svědčí jednoznačně o tom, že "někdo" chtěl, aby se rozdělila naše země a že tam bude prostě jiná zóna vlivu. Jen rozhodný a poměrně tvrdý postup (především diplomatický) sovětských a našich představitelů je odtamtud poslal pryč.
      Jedním z důvodů,. které je donutili odejít bylo to, že především díky Ludvíku Svobodovi, Gottwaldovi i Benešovi jsme byli díky Sovětskému svazu na straně vítězů a ne poražených! A díky těm třem především jsme byli považováni za suverénní zemi!
      Bedřich

      Vymazat
    4. Bedřichu,
      možná opravdu někteří znali pravdu. Viz taková "určitě úplně náhodná" dopravní nehoda, po které zemřel gen. Patton.
      Jirka N.

      Vymazat
  3. Prostě si nemůžu pomoct, ale mě to táhne k východu. A i když se Rusko a všechny bývalé země SSSR potýkají s řadou těžkostí, pro mě Rusové jsou a budou mí bratři.
    Cítím k nim hlubokou úctu a vzhlížím k nim s nadějí, protože, jak praví stará védská moudrost: "Obroda přijde z východu, kde slunce vychází, ale nikdy nemůže přijít ze západu, kde slunce zapadá." Anglosasové jsou studení jako psí čumák, ale na východě se snad ještě nevytratila soudržnost, pospolitost, schopnost zapojit selský rozum, um a schopnost poradit si za všech situací a nečekat, až to někdo za nás vyřeší. Proto se nebudu nikdy učit anglicky, proto pohrdám anglikanismy v mém rodném jazyce a proto mou vášní zůstanou slovanské jazyky, zvyklosti a kultura...
    A připojuji se s poděkováním všem padlým, kteří položili svůj život při osvobození naší vlastí od fašounů, najmě pak příslušníkům Rudé armády. Nikdy nezapomenu....
    Jan Smola

    OdpovědětVymazat
  4. I já sdílím poselství autora článku. Mám to stejně, také by tu moje rodina bez osvobození Rudou armádou nebyla a já asi také ne, i když reinkarnace nemá předběžný plán. Stalin byl velkou osobností a lži o něm ignoruji, rozhodně dal Rusům cestu, po které mnozí kráčeli navzdory Chruščovovi a dalším zrádcům své vlasti a kráčí dodnes. Davo-elitářský stát opravdu nepotřebujeme a má na kahánku. Váš Přemek (blog Přemyslovo slovo)

    OdpovědětVymazat
  5. Mám to nastavené stejně jako to je v článku popsáno,Slava Gerójom a díky.

    OdpovědětVymazat
  6. V Hrabyni u Ostravy, kde stojí největší, český památník na 2.světovou válku, nebyl u jeho ( opět zavřeného ) vchodu, kam lidé řadu let nosívali květiny a věnce, už odpoledne 9.května 2023 ani lísteček, ani jediný tulipán, prostě nic. Všechno odklizeno.
    Když si uvědomíte obecnou lhostejnost současníků k odpadu všeho druhu a k lenosti cokoli uklidit, tak je jasné, že to musela být úmyslná akce, organizovaná dnešními fašisty, kteří sedí na úřadech, u policie, v neziskovkách, ale, obávám se, i mezi personálem hrabyňského ( resp. opavského ) muzea...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto je potřeba si zapamatovat jména. Až se doba umoudří a nezbývá doufat, že se tak stane ještě za nás, bude potřeba velmi tvrdě potrestat všechnu dnešní i včerejší pakáž. Ne snad z důvodu pomsty, kterému bych mimochodem rozuměl, ale z důvodu, aby případná příští líhnoucí se pakáž nenabyla dojmu, který má ta současná, že jsou nedotknutelní. Jedině strach (když už ne morální zábrana) je může udržet v kanálech, kam patří.
      A že to bude hóódně dlouhý seznam.

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů