22. 6. 2023

MUDrland Wenca: Otázky a odpovědi 11 - žíly a tepny


Přišly mi otázky ohledně křečových žil a zánětu žil. Zásobování orgánů cukry a kyslíkem je zcela v kompetenci cév. Tepny vedou krev jako energonosič k orgánům. Krev zároveň slouží pro odvod metabolitů žílami k filtraci do ledvin.  Princip jak cévy fungují, vysvětlím na tomto příkladu:
Představte si vodou zatopený výkop na staveništi. Dělník který dostal za úkol vyčerpat vodu, umístil do výkopu kalové čerpadlo a připojil hadici. Mezitím co zapojoval elektrický přívod k čerpadlu, si jeho kolegové odložili momentálně nepotřebný materiál na hadici. Ocitl se tam trámek, cihelný blok, obrubník a jiný stavební materiál. Každý kus hadici trochu zmáčkl a zúžil její světlost. Dělník který odčerpával vodu s uspokojením sledoval snižování hladiny ve výkopu. Po chvíli zjistil že se tempo snižování hladiny snížilo, až se téměř zastavilo. Zkontroloval odtokový konec hadice a zjistil že voda z velké hadice teče pouze čůrkem. Při kontrole hadice si všiml naházeného stavebního materiálu na ní. Hadice byla zúžená od počátku čerpaní vody a to voda ještě tekla uspokojivým tempem. Co se se stalo, že postupně proud vody zeslábl? 
Čerpadlo nasálo kamínky, štěrk a kousky zeminy z výkopu. V zúžených místech se tento materiál nahromadil a postupně ucpával hadici, až voda přestala téct.
Pokud bychom tuto situaci nasimulovali a před zúžená místa nainstalovali tlakoměry, zjistili bychom následující věc. Před ucpáními bychom zaregistrovali nízký tlak a silný proud vody na výstupu. Postupně by se s ucpáváním zvyšoval tlak před zúženími a snižoval proud vody na výstupu. Pokud bychom použili čerpadlo s větším výstupním tlakem, hadice by v místech vyššího tlaku nabývala na objemu, popřípadě by mohla prasknout.
A stejně se chovají i  cévy. Snad s tím rozdílem, že čerpadlo - srdce pumpuje krev skrze tepny jedním směrem, tedy do orgánů a nazpět se krev vrací skrze žíly až do sání srdce.

první otázka: Pokud vám chybí téma pro 11. pokračování "O-O", nemohl byste
napsat něco o křečových žilách?

druhá otázka:
chtěl bych se dotázat, jestli mi můžete doporučit nějaký způsob léčby zánětu žil.
Až do svých 30 let jsem s tím nemíval žádné problémy, i když od své máti jsem se dověděl, že moje babička se zánětem žil (růží) pěkně zkusila.
Byl jsem v mládí v 90. letech docela sportovec a začátkem léta jsme vyrazili na poznávací dovolenou do Holandska. Najednou mě jakoby píchlo v achilovce nad kotníkem a už to jelo.
Nejdřív jsem si myslel, že mě štípl nějaký hmyz, i když žádný vpich jsem nenašel. Během dvou hodin jsem absolvoval horečku a stihl se i vypotit. Postupně mě ale v noze začalo ostře píchat.
No zkusil jsem jako pes, měl jsem blbec radši zůstat doma. Takhle mi noha od palců až do půlky lýtka zfialověla a pěkně v ní píchalo. Když jsem s nohou nehýbal, tak ztuhla a skoro nebolela, ale když jsem došlápl a musel někam jít, tak v ní strašně zabolelo, cítil jsem, jak skřípou chrupavky v kloubu kotníku, ale noha během vteřiny povolila a zase jsem mohl vcelku normálně jít, ale nesměl jsem ani na chvilku zastavit, jinak to zase ztuhlo a bolelo. V Holandsku mě odmítli bezplatně ošetřit, jen mi byli ochotní sdělit, že pravděpodobně neumřu. Pomáhalo mi máčení v ledové vodě a obalení nohy obvazem a prolití Francovkou. Ale stejně jsem za ten týden zkusil jako pes. Po návratu z dovolené mi moje doktorka řekla, že je to zánět žil a dala antibiotika a v podstatě jsem se 14 dní intenzivně kurýroval - žádný pohyb, nohu na podložce ve vodorovné poloze. Postupně to přešlo a měl jsem cca 2 roky pokoj. Od té doby se mi to ale vrací, cca ob dva tři roky, většinou do jedné nebo druhé nohy, ale má to mnohem lehčí průběh, ale žádná antibiotika mi od toho už nepomohla. Dokáže mi to vyvolat i kousnutí hmyzu někam pod koleno nebo nastuzení od noh, když jdu nevhod naboso (raději už nechodím v sandálech nebo bez ponožek). Teplota mi neroste, jen místo vzadu na noze mezi lýtkem a kotníkem (tam mě to různě chytá) mi to trochu ztvrdne a lehce oteče a je to horké a noha v kotníku je nějakou dobu hůře pohyblivá.
Já v té době sice chodím dál do práce a nechodím s tím už k doktorovi, ale mám už mnoho let sedavou kancelářskou práci, tak mám pod kalhotami na postižené noze dlouhou podkolenku a průběžně si ji prolévám Francovkou a nepodnikám žádné tůry. Noha v místě otoku je citlivá a místo je bolestivé jako bych tam měl modřinu a i mírně ztmavne. Po cca týdnu bolest mizí spolu s otokem a během dalšího týdne se zase zlepší pohyblivost v kotníku a achylovky. Ale trvale už jsem se toho nedokázal zbavit, nějak jsem se s tím naučil žít asi už 20 let. Nerad bych ale skončil třeba s bércovými vředy nebo aby mi praskaly paty až do živého (to mi zatím naštěstí nedělá).
Dokázal byste něco poradit?

odpověď:
Křečové žíly a záněty žil jsou podobné stavy. S tím rozdílem, že křečové žíly bez modravého nebo černého zabarvení jsou způsobeny zúžením žil vlivem chladu, nebo psychosomatickým působením mozku, často vlivem partnerských neshod. Před žilním zúžením, vlivem tlaku krve, začne žíla nabývat na objemu, aby se zachovala její průtočnost. Organismus časem doplní ztenčenou žilní stěnu novými buňkami. Obávám se, ale nejsem si jist, že tento stav je po delší době nevratný a jedinou možností léčby je operace. Jisté zkušenosti s cévami mám, ale vzhledem k mé poměrně krátké praxi nemám spoustu věcí ověřených. Co mám s jistotou ověřeno, je spolehlivý preventivní účinek masáží postižených žil a zamezení dalšího zhoršování jejich stavu. Je dobré dodržovat doporučení kardiologů (stop margarínům a tukům s nasycenými mastnými kyselinami, dostatek vody a nenasycených mastných kyselin a další), používání termoreflexních nálepek bandážemi ze strečové fólie s použitím balzámu. Zcela zásadní význam má udržovat teplé nohy. Proto je důležité dobré obutí, ponožky a vyvarovat se módního oblečení, pokud na ně není dostatečné teplo. Záněty se nikdy nesmějí chladit! Na akutní zánět s horečkou je třeba užívat Aspirin v maximálním dávkování, podle příbalového letáku. 
Dalšími podpůrnými prostředky je opalování, sauna, horké sedací koupele s přídavkem 1 kg kuchyňské soli, termální lázně a používání elektrické deky a boty. Zcela jistě pomůže přestěhování do tropického kraje! 
Zánět žil umí medicína vyléčit, ale neumí dostatečně spolehlivě vyloučit zbytky hnijících mrtvých bakterií. Pro obě diagnózy doporučuju techniky které jsem uvedl výše. Protože se křečové žíly časem dostávají do stadia zánětu, nelze s jistotou určit jestli je to první nebo druhá diagnóza. Ve vyboulených úsecích žil se usazují metabolity, na kterých se posléze živí mikrobrebery, od plísní až po bakterie. Viry nechme Gatesovým pohádkářům. Proto k tomu všemu, co jsem už uvedl, doporučuji kůru na snížení hladiny homocysteinu. 
Velmi důležité je naslouchat řeči těla. Je nutné věnovat pozornost každému tiku, svědění i občasné bolesti a tato místa poškrabat, rozmasírovat, nebo použít silnější uvedené techniky. Pokud budete spoléhat pouze na homocysteinovou kůru, tyto důležité vitamíny se kvůli cévním blokacím nedostanou tam, kde je jich nejvíc potřeba. V případě že někde bolí a nejste schopni najít příslušný AB, jinými slovy cévní blokaci, užijte jeden Aspirin nebo generikum. Naředíte krev a bolest pomine. Pokud ho užijete, tak ideálně po 12 hodinách od užití antihomocysteinového mixu. 

Zánět žil je široký pojem. Se zánětem mám osobní zkušenost. Měl jsem zánět o velikosti padesátikoruny a ten naprosto zmizel za používání mých technik, spolu antihomocysteinovou kůrou. Znal jsem ale ženu, která navzdory mým uspokojivým zásahům, zcela ignorovala má doporučení. Vyléčit takového člověka je nemožné.  Zčernaly jí nohy, posléze zčernala celá a ve věku pouhých 40 let zemřela na zástavu srdce. Krev už byla tak hustá, že ji srdce nedokázalo přepumpovat. 

Pokud vám nepomohou jednoduché techniky (např. strečová bandáž) a nevíte si rady s nálepkami a AB, můžete si domluvit se mnou schůzku, protože já si všimnu i kožních a podkožních defektů, kterým nepřikládáte důležitost. 

V tomto dílu jsem záměrně vynechal některé odkazy. Pokud chcete vyléčit opravdové příčiny nemocí, zapomeňte na šílený svět diagnóz! Přečtěte si starší díly Otázek a odpovědí a naučte se myslet jednoduše a logicky, tak jak dílčím způsobem vysvětluji v každém dílu. Jak už jsem v tomto seriálu napsal, princip všech onemocnění je v zásadě stejný a léčebné postupy lze odvozovat od léčby onemocnění jiných orgánů. 

mudrland.wenca@seznam.cz


5 komentářů:

  1. křečové žíly: hluchavka, jírovec maďal (kaštan), kostival, měsíček, řepík. Kaštan, kostival pouze obklady nebo forma masti; hluchavka, měsíček, řepík - čaj a obklady
    *****
    zánět žil: kopřiva, měsíček, podběl, sléz - čaj, obklady. Na obklady je podběl a sléy, který je silně protizánětlivý.

    V obou případech je ideální udělat očistu tlustého střeva (klystýry) a jater se žlučníkem zbavit uloženého kamení....
    jirik

    OdpovědětVymazat
  2. Osobné skúsenosti s kŕčovými žilami, aj so zápalom. Na prvom mieste makrobiotická strava, odstráni z tela škodliviny a poskytne telu to, čo potrebuje. Makrobiotická strava spúšťa samo ozdravné procesy. Z liekov sa mi osvedčil Detralex, užívať dlhodobo, pol roka, rok, s prestávkami, podľa stavu príznakov. Denná masáž, gaštan gélom. A chodiť a cvičiť nohy-cievy, výskoky, zhyby a chodiť a chodiť. Rýchla chôdza s paličkami aj hodinu denne /minimálne týždenne/, ideál do mierneho kopca. Vždy, keď cítim, že opuch začína, začnem aj ja, hladovou diétou-zniženie jedla o polovicu, pravidelnou masážou gaštan gélom, napr. Lymforegen a bezpodmienečnou chôdzou, behom. Potenie pri pohybe je garantovaný a bezplatný detox.
    Definitiva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spomenul som si na seriózneho vedca, T. Colin Campbell, Čínska štúdia, uvádza merateľné, aj klinické zlepšenie zdravia pri výskume trombosklerózy ciev po nasadení rastlinnej diéty, efekt už po niekoľkých týždňoch.
      Makrobiotika skutočne funguje, má blízko k vegetariánstvu, ale treba trpezlivosť, samo liečba prebieha pomaly, mesiace až roky, za podpory fyzickej záťaže /telu sa musí rozkázať, čo treba napraviť/, za predpokladu, že procesy v tele sú ešte vratné, t.j. ešte prúdi krv do tkanív.
      Definitiva

      Vymazat
  3. Chtěla bych se zeptat na dávkování toho aspirinu pro ředění krve.
    Desítky let beru podle doporučení lékaře denně 100 mg Acylpyrinu, t.zn. 1/4 tablety. Vy doporučujete 1 tabletu. Je ta čtvrtina 400 mg tabletry Acylpyrinu denně dost, nebo je potřeba ji zvýšit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. beru denne 500 a zadny problem nemam 57let

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů