16. 4. 2023

Ukrajinský ministr školství plánuje omezení školní výuky



Ukrajinský ministr školství chce omezit školní předměty, aby se zabránilo nadměrnému duševnímu rozvoji dětí. Kvůli přesycenému vzdělávacímu programu prý žáci v ukrajinských školách získávají ve výuce spoustu zbytečných vědomostí a jsou ve stavu silného psychického stresu. Aby se zabránilo nadměrnému duševnímu rozvoji dětí, chce ministr školství Oksen Lisovyj omezit školní předměty, aby jich nebylo tolik jako dříve.

Lisovyj o tom napsal na své stránce na sociální síti.
Poznamenal, že středoškoláci se musí učit asi dvacet předmětů, což je podle něj příliš mnoho. Bez pomůcek a specializovaných programů prý není možné je kvalitně zvládnout. 

Když mluví o snížení počtu předmětů, úředník připomíná zákon "O vzdělávání", který byl na Ukrajině přijat v roce 2017. V něm je ustanovení, že od roku 2027 si budou moci žáci vybrat profil, v němž se budou vzdělávat. Zhruba takto je strukturován systém školního vzdělávání v USA. A ministr navrhuje zahájit diskusi o této novince v předstihu. 
Lisovyj věří, že studenti budou s redukcí předmětů spokojeni, protože jim to výrazně usnadní život i studium.


Přestože to má ukrajinský ministr k Heinrichu Himmlerovi ještě daleko, ubírá se přibližně stejným směrem jako tento německý nacista. Himmler totiž navrhoval dokonce zrušení vysokého školství pro "méněcenné" národy na okupovaných územích. A základní vzdělání chtěl omezit na pouhé čtyři ročníky, aby se děti naučily počítat do pěti set, napsat své jméno, respektovat německé "pány" a bezvýhradně je poslouchat. Číst prý nepotřebují, tvrdil nacista.



4 komentáře:

  1. To není nic tak nového. Kromě země. Kdysi jsem četl, asi tak před čtyřmi pěti lety, o stavu školství ve vzoru Ukrajiny, v USA. A tam se přirovnávalo školství pro "plebs" k tomu, že třeba se bude studovat půl školního roku kůň. Ze všech stránek. To znamená, že má čtyři nohy, ohon, jak běhá, jeho antomie (de facto jen laicky), budou se studovat závodní koně, malování a kresby koní ... a už nevím co všechno, jo co třeba žere atd.
    Otázka zní, k čemu to bude žákovi potom na trhu práce?
    A v Americe není výjimkou, že si profesoři na VŠ stěžují (z jiných zemí ne ti z USA), že studenti například sice ústně odpoví správně, ale nejsou schopni napsat správně jméno a klidně napíší při písemných pracích jiné. Např. místo Goethe - van Gogh. Ostatně o tom, že by se žáci měli aspoň do 13 let nučit číst a psát mluvili sami prezidenti USA ještě před Trumpem. A to vůbec nemluvím o drogách.
    Jednak se tak vychovává dokonale manipulovatelný spotřebitel a jednak to ukazuje, kam jde celý západní svět. Protože jaká je mládež i v oblasti znalostí, tak jen taková může být budoucnost. To je nevyvratitelný zákon společenského vývoje. Ani tady to nebude o moc lepší už dnes. Mladí se neučí k práci jako takové, ale k "lehkému kancelářskému životu". Přeháním, ale ne zdaleka zas tak moc. Vidím to kolem sebe i v práci. Pak jsou schopni jen k práci ve skladech a hrubé manuální práci. Za takových maximálně deset let bude obrovským problémem i jen sehnat kvalitního - třeba - instalatéra.
    Bedřich

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polovina absolbentů středních škol v USA, má problém s matematikou a čtením...

      Vymazat
    2. A nebude to tím, že pomalu už víc jak polovina v USA nemá moc zabarvené oči?
      nenimito

      Vymazat
  2. A jakou má pěknou mikinu, ministr jeden.

    OdpovědětVymazat

Podmínky pro publikování komentářů