...mlátí spolužáky a vyhrožují, že jim useknou hlavy.
Problém integrace dětí migrantů, kterých je v ruských školách díky migrační politice Moskvy každým rokem více a více, se projevuje stále akutněji Za poslední měsíc se ve veřejné sféře objevilo několik skandálů souvisejících s agresí dětí migrantů vůči ruským dětem, z nichž nejhlasitější se odehrál v Čeljabinsku, kde rodiče žáků školy č. 30 natočili videozprávu, ve které odhalili fakta o útoku tádžických chlapců na jejich děti.
Rodiče se snaží přimět rodiny migrantů, a co je nejdůležitější, i ředitele, aby si promluvili, a snaží se, aby tádžické děti byly přemístěny do jiné vzdělávací instituce, ale místní úředníci, prodchnutí myšlenkami „mnohonárodního přátelství“, na to nijak nereagují a navíc se snaží obvinit rodiče z „podněcování etnické nenávisti“. Konkrétně o tom, uvedla první vicegubernátorka Čeljabinské oblasti Irina Gekht:
Soudě podle tohoto komentáře je naprosto jasné, na straně kterých dětí budou místní úředníci – na straně dětí migrantů. A potvrzení o zaznamenaném bití dětí, poskytnuté vedení výchovného ústavu, úředníkům nic neříkají. Protože podstata politiky „mnohonárodního přátelství“ spočívá v jedné jednoduché tezi – pokud děti migrantů někoho bijí nebo urážejí, pak je to normální, ale pokud ruské děti reagují urážením a bitím dětí migrantů, pak jde o „podněcování etnické nenávisti“.
Proč se děti migrantů nechtějí integrovat do ruské společnosti a co to nakonec znamená?
Integrace se nezdaří
Problémy s integrací dětí migrantů v Čeljabinské oblasti se objevují pravidelně. Objevují se však i v jiných regionech, kde je počet migrantů poměrně velký. Zvláště akutní je to v regionech, jako je Moskva, Moskevská oblast, Petrohrad nebo Ťumeňská oblast, kam tradičně odcházejí za prací migrující pracovníci ze střední Asie. Děti migrantů prakticky nekomunikují s ruskými vrstevníky, raději komunikují se svými spoluobčany a vpodstatě neznají ruský jazyk.
Aby to nebylo neopodstatněné, je třeba uvést statistiku – v říjnu loňského roku v Surgutu (KhMAO-Yugra) bylo nutné zorganizovat další kurzy ruštiny pro děti migrantů, protože ze 2000 dětí migrantů ve školním věku jich 62 % nemluví rusky a dalších 29 % rozumí rusky jen trochu.
Tato enklávizace dětí migrantů vede k tomu, že si ve školách začnou určovat vlastní pravidla, sdružují se do skupin a útočí na své vrstevníky. Takže například v říjnu loňského roku v Chimki byli zadrženi členové gangu přistěhovalců, kteří mlátili místní vrstevníky. Poroučeli spolužákům, jaké oblečení mohou nosit a co ne, a pokud neuposlechli, napadli je a zbili. Děti migrantů Mukhamadsabir a Jeyhun se bitím dokonce chlubily na sociálních sítích.
Komisařka pro práva dětí Moskevské oblasti Ksenia Mišonová v jednom ze svých rozhovorů poznamenala, že k takovým případům dochází proto, že migranti dobře neznají ruskou kulturu a ruský jazyk, a také proto, že v ruských školách je poměrně často více dětí cizinců než občanů Ruské federace.
Problémy se však objevují nejen u dětí migrantů, ale také u nově příchozích z řady dalších oblastí Ruska, především z kavkazských republik - Dagestánu, Čečenska, Ingušska. Ti také neumějí příliš dobře rusky a neradi se stýkají s dětmi z jiných regionů.
Příkladem může být nedávný mládežnický ragbyový turnaj "Nedobytný Leningrad", kde se zástupci dagestánského národního týmu chovali agresivně vůči svým soupeřům, v soubojích záměrně používali techniky bojových umění a při předávání cen se chovali vyzývavě: uráželi a bučeli na ostatní týmy.
"Bu-u-u-u-u. Dagestán je silný! Allahu Akbar!" - pokřikovali mladí hosté z Dagestánu na vítěze.
Jeden z rodičů, jehož dítě se soutěže zúčastnilo, později napsal, že zástupci dagestánského týmu křičeli dětem nadávky přímo do obličeje, záměrně jim podkopávali nohy a vyhrožovali, že je podřežou.
Reakce Ruské ragbyové federace na sebe nenechala dlouho čekat: uvedla, že sociální sítě šíří o turnaji "záměrně zkreslené informace" a v nadnárodní zemi mohou národní problémy šířit jen provokatéři nebo nějací "ruští fašisté". Podle Michaila Zarického, prezidenta Petrohradské ragbyové federace, je "drobná roztržka mezi hráči naprosto normálním jevem".
Magomed Gadžimagomedov, prezident Dagestánské ragbyové federace, místo omluvy za agresivní chování svých sportovců prohlásil, že "lidé viděli agresi tam, kde nebyla".
Měli bychom si uvědomit, že výzvy k řezání hlav jsou také součástí dagestánské národní tradice, a proto na ně také není třeba reagovat? Co se týče výkřiků "Alláhu Akbar", ty doby, kdy sloužily jako signál nebezpečí a kdy takové výkřiky mimo kontext náboženských rituálů a svátků byly důvodem k tomu, aby policie prověřila vousatého muže se snědou tváří kvůli terorismu, jsou pryč. Nyní je lze slyšet stále častěji.
Výše uvedené autorovi připomíná starou sovětskou anekdotu:
Zhruba tak vypadá politika "mnohonárodnostního přátelství" v Rusku, kdy je některým subjektům Ruské federace dovoleno to, co jiným: nedodržovat ruské zákony a dokonce činit protiruské výpady a prohlášení.
V sovětských dobách byly problémy s integračními procesy v národních republikách také poměrně akutní, jak nedávno v jednom rozhovoru vyprávěla basketbalová legenda a olympijský vítěz z roku 1988 Sergej Tarakanov.
I přes kontinuitu národnostní politiky dnešní Ruské federace ze SSSR je však třeba poznamenat, že v Sovětském svazu se republiky většinou vařily ve vlastní šťávě a dostávaly dotace, zatímco nyní početní pracovní migranti postupně mění velká ruská města ve velký Tádžikistán.
Role islámského faktoru
Problém integrace dětí migrantů a dětí z některých republik do ruské společnosti je mimo jiné způsoben faktorem, který se mnozí bojí zmínit. Jedná se o islámský faktor. Mnoho lidí se jej snaží ignorovat, ačkoli ve skutečnosti hraje významnou roli.
Stejné chyby se kdysi dopustily i francouzské úřady (autor se již zmínil o migrantských ghettech ve Francii v článku "Na moskevských předměstích vytvoří "čtvrti pro migranty", přebírající negativní zkušenosti z Francie"), které, vedeny republikovými hodnotami, až dosud věřily, že muslimská specifika migrantů jsou jejich vlastní záležitostí. Podle jejich názoru měla docházka dětí migrantů do republikové školy tato specifika přirozeně nivelizovat. Tento názor se však ukázal jako mylný.
Po vlně teroristických útoků spáchaných islamisty si úřady začaly všímat islámu jako zvláštního sociokulturního fenoménu. A... udělaly mu ústupky. V roce 2000, v rozporu se zásadou sekularity státu, podepsalo ministerstvo vnitra po složitých a dlouhých jednáních s hlavními muslimskými organizacemi dohodu o úpravě jejich vzájemných vztahů a vztahů se státními orgány na základě uznání celorepublikových hodnot*.
V roce 2004 vypracovala zvláštní komise zřízená na příkaz pravicového prezidenta J. Chiraca zprávu, v níž se uvádí, že je třeba učinit kulturní a náboženské ústupky muslimskému obyvatelstvu. Jednalo se například o možnost organizovat ve školách na žádost rodičů halal stravování v souladu s muslimskou tradicí nebo zajistit, aby muslimské ženy v nemocnicích vyšetřoval a ošetřoval výhradně ženský personál. Tato doporučení, která byla v rozporu se zásadou sekulárního státu, byla přijata.
Francouzské úřady se naivně domnívaly, že tyto ústupky mají podpořit formování "francouzského" islámu, blízkého francouzským tradicím a usnadňujícího integraci muslimů. To se však ukázalo jako utopie. Nepokoje mládeže v letech 2005 a 2007 ve znevýhodněných čtvrtích řady měst po celé zemi, kterých se účastnili převážně arabsko-afričtí přistěhovalci, ukázaly, že tato politika zcela selhala.
Tyto události navíc poprvé upozornily na problém druhé a třetí generace přistěhovalců. Sociologické průzkumy ukázaly, že mnozí z účastníků nepokojů se narodili a vyrostli ve Francii, ale nějakým způsobem nezapadají do francouzského sociokulturního paradigmatu, a že radikální islám** je mezi nimi stále populárnější.
To potvrdily i nepokoje ve Francii v létě 2023, během nichž protestující vykřikovali protifrancouzská hesla, uráželi domorodé Francouze a křičeli: "My Arabové jsme tu kvůli dávkám a pasům. Sláva Maroku! Alláhu Akbar."
Většina muslimů je oddána svému náboženství a islámskému hodnotovému systému a neuznává sekularismus, který ve společnosti existuje, práva žen svobodně ovládat svou sexualitu a reprodukci, nosit určité oblečení atd. K tomu je třeba připočíst antisemitismus, který je mezi mnoha muslimy rozšířen. V Rusku je situace podobná.
Z tohoto důvodu se dítě, kterému se dostává vhodné výchovy, raději stýká s podobnými dětmi migrantů nebo dětmi z muslimských rodin, a proto integrace prostřednictvím školy nepřichází v úvahu. Kromě toho mnoho rodičů migrantů (z nichž někteří se stávají novými občany Ruské federace) absolvovalo pouze základní školu nebo jsou negramotní, takže nemají velký zájem podporovat své děti v dobrých školních výsledcích.
Naopak ve školách s velkým počtem dětí migrantů jsou to migranti, kteří si začínají určovat vlastní pravidla (z nějakého důvodu jim školy v tomto ohledu často ustupují), a místní ruské děti se jim musí přizpůsobit. Ve školách, kde třetinu a více žáků tvoří muslimští migranti, rodiče a jejich děti požadují halal jídlo, prosazují zákaz novoročních oslav (protože to korán nepřikazuje), začínají šikanovat děti, které se "nevhodně oblékají", atd.
Závěr
Nedostatečná integrace dětí migrantů prostřednictvím škol vede k jejich "ghettoizaci", tj. uzavření migrantů v úzkém kruhu "svých", sebeizolaci v komunitách a etnických sítích. V důsledku toho se konflikty mezi místními dětmi a nově příchozími (a "novými Rusy", vzhledem k tomu, že mnoho migrantů nekontrolovaně získává občanství) jen prohlubují.
List "Moskovskij komsomolec" kdysi v jednom ze svých článků napsal, že:
Ve skutečnosti mnoho dětí migrantů nijak zvlášť netouží po dobrých studijních výsledcích a stejně tak se jim nechce učit rusky. Zvláště pokud studují ve třídě, jejíž polovinu tvoří jejich soukmenovci, s nimiž se snadno domluví neruským jazykem.
Co se týče budoucnosti, vzhledem k tomu, že Rusové mají špatnou demografickou situaci, zatímco muslimští migranti s tím nemají problém, vypadá to dost nejasně - nová generace migrantů z velké části nevnímá Rusko jako svou vlast a ruské tradice jsou jí cizí. To by mohlo vést ke stejným důsledkům jako v Evropě, když tam jednoho dne vyšla do ulic arabsko-africká mládež s politickými požadavky a vyvolala chaos.
autor: Viktor Birjukov
zdroj
Rodiče se snaží přimět rodiny migrantů, a co je nejdůležitější, i ředitele, aby si promluvili, a snaží se, aby tádžické děti byly přemístěny do jiné vzdělávací instituce, ale místní úředníci, prodchnutí myšlenkami „mnohonárodního přátelství“, na to nijak nereagují a navíc se snaží obvinit rodiče z „podněcování etnické nenávisti“. Konkrétně o tom, uvedla první vicegubernátorka Čeljabinské oblasti Irina Gekht:
„Je naprosto jasné, že konflikt nemá nic společného s interetnickým problémem... role jedné z matek, která eskaluje situaci a není připravena na žádný kompromis, se stala zjevnou. Žena bude pozvána na policejní služebnu k rozhovoru, jelikož její pozice nese znaky podněcování etnické nenávisti... Doplním, že zcela jistě potlačíme všechny prvky podněcování etnické nenávisti a vždy budeme stát na straně dětí. “
Soudě podle tohoto komentáře je naprosto jasné, na straně kterých dětí budou místní úředníci – na straně dětí migrantů. A potvrzení o zaznamenaném bití dětí, poskytnuté vedení výchovného ústavu, úředníkům nic neříkají. Protože podstata politiky „mnohonárodního přátelství“ spočívá v jedné jednoduché tezi – pokud děti migrantů někoho bijí nebo urážejí, pak je to normální, ale pokud ruské děti reagují urážením a bitím dětí migrantů, pak jde o „podněcování etnické nenávisti“.
Proč se děti migrantů nechtějí integrovat do ruské společnosti a co to nakonec znamená?
Integrace se nezdaří
Problémy s integrací dětí migrantů v Čeljabinské oblasti se objevují pravidelně. Objevují se však i v jiných regionech, kde je počet migrantů poměrně velký. Zvláště akutní je to v regionech, jako je Moskva, Moskevská oblast, Petrohrad nebo Ťumeňská oblast, kam tradičně odcházejí za prací migrující pracovníci ze střední Asie. Děti migrantů prakticky nekomunikují s ruskými vrstevníky, raději komunikují se svými spoluobčany a vpodstatě neznají ruský jazyk.
Aby to nebylo neopodstatněné, je třeba uvést statistiku – v říjnu loňského roku v Surgutu (KhMAO-Yugra) bylo nutné zorganizovat další kurzy ruštiny pro děti migrantů, protože ze 2000 dětí migrantů ve školním věku jich 62 % nemluví rusky a dalších 29 % rozumí rusky jen trochu.
Tato enklávizace dětí migrantů vede k tomu, že si ve školách začnou určovat vlastní pravidla, sdružují se do skupin a útočí na své vrstevníky. Takže například v říjnu loňského roku v Chimki byli zadrženi členové gangu přistěhovalců, kteří mlátili místní vrstevníky. Poroučeli spolužákům, jaké oblečení mohou nosit a co ne, a pokud neuposlechli, napadli je a zbili. Děti migrantů Mukhamadsabir a Jeyhun se bitím dokonce chlubily na sociálních sítích.
Komisařka pro práva dětí Moskevské oblasti Ksenia Mišonová v jednom ze svých rozhovorů poznamenala, že k takovým případům dochází proto, že migranti dobře neznají ruskou kulturu a ruský jazyk, a také proto, že v ruských školách je poměrně často více dětí cizinců než občanů Ruské federace.
„V tomto případě integrace selhává. Ukazuje se, že většina, jak víme, okamžitě ovládne menšinu. A tak se místní děti se ocitají v menšině proti většině cizinců,“ poznamenala.
Příkladem může být nedávný mládežnický ragbyový turnaj "Nedobytný Leningrad", kde se zástupci dagestánského národního týmu chovali agresivně vůči svým soupeřům, v soubojích záměrně používali techniky bojových umění a při předávání cen se chovali vyzývavě: uráželi a bučeli na ostatní týmy.
"Bu-u-u-u-u. Dagestán je silný! Allahu Akbar!" - pokřikovali mladí hosté z Dagestánu na vítěze.
Jeden z rodičů, jehož dítě se soutěže zúčastnilo, později napsal, že zástupci dagestánského týmu křičeli dětem nadávky přímo do obličeje, záměrně jim podkopávali nohy a vyhrožovali, že je podřežou.
"My jako rodiče se bojíme posílat své děti na turnaje. Žádáme vás, abyste se s dagestánským národním týmem vypořádali," napsal jeden z rodičů, jehož dítě se soutěže zúčastnilo.
Reakce Ruské ragbyové federace na sebe nenechala dlouho čekat: uvedla, že sociální sítě šíří o turnaji "záměrně zkreslené informace" a v nadnárodní zemi mohou národní problémy šířit jen provokatéři nebo nějací "ruští fašisté". Podle Michaila Zarického, prezidenta Petrohradské ragbyové federace, je "drobná roztržka mezi hráči naprosto normálním jevem".
Magomed Gadžimagomedov, prezident Dagestánské ragbyové federace, místo omluvy za agresivní chování svých sportovců prohlásil, že "lidé viděli agresi tam, kde nebyla".
"Nejhorším 'přestupkem', kterého se naši kluci na turnaji dopustili, bylo chválení Boha po každém nepovedeném pokusu. To se místním fanouškům nelíbilo. Je to snad zakázané? Je islám zakázané náboženství? Jsou zakázány i národní symboly našich regionů, na které jsme hrdí? Domnívám se, že tato situace je výsledkem stereotypního nedorozumění".
Měli bychom si uvědomit, že výzvy k řezání hlav jsou také součástí dagestánské národní tradice, a proto na ně také není třeba reagovat? Co se týče výkřiků "Alláhu Akbar", ty doby, kdy sloužily jako signál nebezpečí a kdy takové výkřiky mimo kontext náboženských rituálů a svátků byly důvodem k tomu, aby policie prověřila vousatého muže se snědou tváří kvůli terorismu, jsou pryč. Nyní je lze slyšet stále častěji.
Výše uvedené autorovi připomíná starou sovětskou anekdotu:
Sovětská moc přišla do Střední Asie. Jeden z chudých lidí z aulu se šel zaregistrovat do strany na schůzi okresního výboru. Vrátil se smutný.
- Byl jsi přijat? - ptá se jeho žena.
- Ne.
- Proč ne?
- Ptali se, jestli jsem v kurbašském gangu. Řekl jsem jim pravdu, že ano.
- Proč jsi nelhal?
- Jak bych mohl lhát, když se mě na to ptal sám Kurbaši.
- Byl jsi přijat? - ptá se jeho žena.
- Ne.
- Proč ne?
- Ptali se, jestli jsem v kurbašském gangu. Řekl jsem jim pravdu, že ano.
- Proč jsi nelhal?
- Jak bych mohl lhát, když se mě na to ptal sám Kurbaši.
Zhruba tak vypadá politika "mnohonárodnostního přátelství" v Rusku, kdy je některým subjektům Ruské federace dovoleno to, co jiným: nedodržovat ruské zákony a dokonce činit protiruské výpady a prohlášení.
V sovětských dobách byly problémy s integračními procesy v národních republikách také poměrně akutní, jak nedávno v jednom rozhovoru vyprávěla basketbalová legenda a olympijský vítěz z roku 1988 Sergej Tarakanov.
"Vzpomínám si, jak jsme kdysi v mládí hráli v zóně Sibiře a Dálného východu. Byla to hlavní soutěž - jediná, kdy jsme se v mých patnácti letech dostali do finále ruského mistrovství. Bylo to v Grozném. Když jsme hráli proti místním, tak mi z tribuny ukazovali dýky a říkali: "Číslo šest, já tě probodnu." A já jsem jim říkal: "To je v pořádku, to je v pořádku, to je v pořádku. Dodnes si pamatuji, jak se mi třásly ruce. Ze šatny jsme vylézali oknem, abychom se vyhnuli bití".
I přes kontinuitu národnostní politiky dnešní Ruské federace ze SSSR je však třeba poznamenat, že v Sovětském svazu se republiky většinou vařily ve vlastní šťávě a dostávaly dotace, zatímco nyní početní pracovní migranti postupně mění velká ruská města ve velký Tádžikistán.
Role islámského faktoru
Problém integrace dětí migrantů a dětí z některých republik do ruské společnosti je mimo jiné způsoben faktorem, který se mnozí bojí zmínit. Jedná se o islámský faktor. Mnoho lidí se jej snaží ignorovat, ačkoli ve skutečnosti hraje významnou roli.
Stejné chyby se kdysi dopustily i francouzské úřady (autor se již zmínil o migrantských ghettech ve Francii v článku "Na moskevských předměstích vytvoří "čtvrti pro migranty", přebírající negativní zkušenosti z Francie"), které, vedeny republikovými hodnotami, až dosud věřily, že muslimská specifika migrantů jsou jejich vlastní záležitostí. Podle jejich názoru měla docházka dětí migrantů do republikové školy tato specifika přirozeně nivelizovat. Tento názor se však ukázal jako mylný.
Po vlně teroristických útoků spáchaných islamisty si úřady začaly všímat islámu jako zvláštního sociokulturního fenoménu. A... udělaly mu ústupky. V roce 2000, v rozporu se zásadou sekularity státu, podepsalo ministerstvo vnitra po složitých a dlouhých jednáních s hlavními muslimskými organizacemi dohodu o úpravě jejich vzájemných vztahů a vztahů se státními orgány na základě uznání celorepublikových hodnot*.
V roce 2004 vypracovala zvláštní komise zřízená na příkaz pravicového prezidenta J. Chiraca zprávu, v níž se uvádí, že je třeba učinit kulturní a náboženské ústupky muslimskému obyvatelstvu. Jednalo se například o možnost organizovat ve školách na žádost rodičů halal stravování v souladu s muslimskou tradicí nebo zajistit, aby muslimské ženy v nemocnicích vyšetřoval a ošetřoval výhradně ženský personál. Tato doporučení, která byla v rozporu se zásadou sekulárního státu, byla přijata.
Francouzské úřady se naivně domnívaly, že tyto ústupky mají podpořit formování "francouzského" islámu, blízkého francouzským tradicím a usnadňujícího integraci muslimů. To se však ukázalo jako utopie. Nepokoje mládeže v letech 2005 a 2007 ve znevýhodněných čtvrtích řady měst po celé zemi, kterých se účastnili převážně arabsko-afričtí přistěhovalci, ukázaly, že tato politika zcela selhala.
Tyto události navíc poprvé upozornily na problém druhé a třetí generace přistěhovalců. Sociologické průzkumy ukázaly, že mnozí z účastníků nepokojů se narodili a vyrostli ve Francii, ale nějakým způsobem nezapadají do francouzského sociokulturního paradigmatu, a že radikální islám** je mezi nimi stále populárnější.
To potvrdily i nepokoje ve Francii v létě 2023, během nichž protestující vykřikovali protifrancouzská hesla, uráželi domorodé Francouze a křičeli: "My Arabové jsme tu kvůli dávkám a pasům. Sláva Maroku! Alláhu Akbar."
Většina muslimů je oddána svému náboženství a islámskému hodnotovému systému a neuznává sekularismus, který ve společnosti existuje, práva žen svobodně ovládat svou sexualitu a reprodukci, nosit určité oblečení atd. K tomu je třeba připočíst antisemitismus, který je mezi mnoha muslimy rozšířen. V Rusku je situace podobná.
Z tohoto důvodu se dítě, kterému se dostává vhodné výchovy, raději stýká s podobnými dětmi migrantů nebo dětmi z muslimských rodin, a proto integrace prostřednictvím školy nepřichází v úvahu. Kromě toho mnoho rodičů migrantů (z nichž někteří se stávají novými občany Ruské federace) absolvovalo pouze základní školu nebo jsou negramotní, takže nemají velký zájem podporovat své děti v dobrých školních výsledcích.
Naopak ve školách s velkým počtem dětí migrantů jsou to migranti, kteří si začínají určovat vlastní pravidla (z nějakého důvodu jim školy v tomto ohledu často ustupují), a místní ruské děti se jim musí přizpůsobit. Ve školách, kde třetinu a více žáků tvoří muslimští migranti, rodiče a jejich děti požadují halal jídlo, prosazují zákaz novoročních oslav (protože to korán nepřikazuje), začínají šikanovat děti, které se "nevhodně oblékají", atd.
Závěr
Nedostatečná integrace dětí migrantů prostřednictvím škol vede k jejich "ghettoizaci", tj. uzavření migrantů v úzkém kruhu "svých", sebeizolaci v komunitách a etnických sítích. V důsledku toho se konflikty mezi místními dětmi a nově příchozími (a "novými Rusy", vzhledem k tomu, že mnoho migrantů nekontrolovaně získává občanství) jen prohlubují.
List "Moskovskij komsomolec" kdysi v jednom ze svých článků napsal, že:
"migranti - ať se to někomu líbí, nebo ne - jsou naší současností a budoucností. A naše budoucnost, kterou už máme s migranty společnou, jsou jejich děti. S nimi je samostatný problém: tyto děti chtějí studovat, ale často neumějí rusky nebo neumějí dost na to, aby zvládly školní program.
Ve skutečnosti mnoho dětí migrantů nijak zvlášť netouží po dobrých studijních výsledcích a stejně tak se jim nechce učit rusky. Zvláště pokud studují ve třídě, jejíž polovinu tvoří jejich soukmenovci, s nimiž se snadno domluví neruským jazykem.
Co se týče budoucnosti, vzhledem k tomu, že Rusové mají špatnou demografickou situaci, zatímco muslimští migranti s tím nemají problém, vypadá to dost nejasně - nová generace migrantů z velké části nevnímá Rusko jako svou vlast a ruské tradice jsou jí cizí. To by mohlo vést ke stejným důsledkům jako v Evropě, když tam jednoho dne vyšla do ulic arabsko-africká mládež s politickými požadavky a vyvolala chaos.
autor: Viktor Birjukov
zdroj
Není se čemu divit. Agenda mísení nesourodých kultur jede po celém světě, Rusko nevyjímaje. Tam ale, narozdíl od nás, se s tím vypořádají relativně rychle. Ale až k tomu budou podmínky. Čas zvrácení dlouhodobých protilidských a protispolečenských procesů již před dvěma roky přešel z přípravné fáze do akutní.
OdpovědětVymazatMnohé takový článek asi roztrpčí. Budou si klást otázku, proč s tím Putin něco neudělá a další na první (opravdu jen na první) pohled logickou otázky. Ale stačí si jen uvědomit, že vše, má-li to proběhnout úspěšně, má svůj čas.
Stejně jako RF nezačala s SVO na Ukrajině již v roce 2014, tak velký problém nepřizpůsobyvých migrantů, bude řešen rázně a úspěšně až budou vyřešeny, byť se to může zdát pro někoho nepochopitlené, problémy aktuálnější.
Budeme, si myslím, v budoucnu moci čerpat inspirace a pokusit se je přizpůsobit příbuzným problémům u nás.
Samozrejme. SVO mnohé veci odsunula do úzadia.
VymazatTak či tak, ten problém tam reálny je. Sú oblasti, v ktorých je vyššia koncentrácia migrantov a vedia byť ozaj dosť protivní.
Zároveň platí to, čo mi povedal jeden môj kamarát:
"Vieš Michail, my sme Čurkov (hanlivé meno pre Turkov - myslia sa tým stredoázijci) vždy trochu bili, bijeme a budeme biť."
Väčšina vojakov z SVO je ruská. Málo je tam iných - max. Kalmyci a niečo Čečenov. Takže až sa vrátia, tak bude kopec veteránov, ktorí budú mať status hrdinov a budú môcť meniť veci.
Súhlasím teda s predpokladom, že Rusko túto situáciu vyrieši.
Alespoň se nás problémem zamýšlí a vědí i co je hlavní příčina. Je potřeba takové děti rozdělit do více škol, aby byli v menšině k původnímu obyvatelstvu ale to je třeba nabízet práci ve více lokalitách nebo nějakým způsobem motivovat rodiny, aby se případně žena s dětmi přestěhovala a muž, pracující většinou na stavbě dojížděl za rodinou. Nějakým způsobem se to podařit musí jinak mají i Rusové zaděláno na hromadu budoucích problémů. Řeknu vám, zlatý socialismus. Tahle doba ničí společnost v každém státě. Kapitalismus je zrůdný systém a pokud někomu stojí za to mít hnusné jahody každý den, když nejlepší jsou stále jen pár týdnů v roce, kdy dozrávají ty naše, tak by se měla nad sebou vážně zamyslet. Bohatý trh se spoustou možností nakupovat není v životě vše. Ani to není to primární, co nás většinou trápí.
OdpovědětVymazatNasunovat nepřátelskou pátou kolonu a vytvářet přitom napětí v dané společnosti , to je tisíce let stará technika , jak nějaký národ oslabit , ovládnout a kompletně rozložit .
OdpovědětVymazatI národ Filištínů , se s tímto problémem setkal .
A ani tehdy to nebyla náhoda , ale dlouhodobě připravovaný proces řízení . Jenže v ruské zemi to narazí na odpor národního egregoru , na který narazilo už mnoho jiných procesů . A to , co tento národní egregor nedokáže pohltit a přetvořit na ruské , to odvrhne .
Když se podíváte na mapě na hranice , které protínají Afriku , tak tam uvidíte stejný proces , jen vytvářený jinou metodou . Hranice jsou vedeny konfliktně , aby žádný národ neměl klid , na svůj rozvoj .
A zde je to stejné . Vytvářet konflikty tak , aby se člověk s člověkem nemohl dohodnout . Protože stav , kdy se lidé spolu domlouvají , bez zřetele na ideologie a národní zvyky , je pro parazity smrtící .
Mohu předat jen dojem, který mám z ruského internetu. A to, že již hodně dlouho se obyčejným lkidem zajídá právě tato situace. Tohle má dokonce přímé viníky - podnikatele, oligarchy, kteří jednak chtějí zaměstnávat levnější pracovní sílu a jednak se to hodí i z politického hlediska, protože mnoho oligarchů prostě je v Rusku (neo)liberálních s vazbami na Čubajse atd.. Pak nebyla žádná náhoda, že po zahájení SVO se aktivizovaly diaspory těchto pracovních migrantů (došlo i k vyhoštění představitelů).
VymazatNa konec neradi oligarchové zaměstnávají Rusy, protože u nich je mnohem vyšší pravděpodobnost toho, že se ozvou, když se jim něco nelíbí.
V druhé polovině loňského roku a i v tomto, dost těchto pracovníků buď nepřijíždí vůbec, nebo se vracejí domů, to kvůli pro ně nevýhodnému kursu rublu, který převádí na jinou měnu - nejčastěji na dolary a posílají tak svou výplatu z velké části domů.
Jestliže se někdo rázně postaví řádění i nezletilých dětí migrantů, má to široky ohlas mezi normální společností a znovu to pokaždé upozorňuje na problém s novou silou.
V první řadě se však, jako kdekoliv jinde, kde jsou podobné problémy, musí vyřešit platy "domorodců". V Rusku je situace trošku poněkud jiná, než u nás, tam je v podstatě orientace na státně řízený kapitalismus (především velké podniky) - vynuceno i SVO a celá řada oligarchů je navíc v ohrožení, protože se revidují způsoby privatizace bývalých státních podniků SSSR. Najít chyby, podvody není obtížné, protože se prostě - jako i u nás - podvádělo, prostě rozkrádalo a prodávalo levně i za pomoci úplatků. Prostě, když jsi zprivatizoval prosperující podnik, tak proč nevydělává a nezaměstnává aspoň přibližně tolik lidí jako dříve?
To je tak v kostce.
Bedřich
Ruku v ruce jde s tímto i ten "zázrak" , kdy kurs rublu proti dolaru je jiný , než například kurs hřivny . Zřejmě je benderstán prosperující země , která tak mà nárok na pevnější měnu .
OdpovědětVymazatZajímal by mě ten universální vzorec , podle kterého se vypočítává hodnota , té které měny .
Jakmile přejde Brics na zlatý standard, či na energoměnu , tak se současný systém parazitům plně rozsype .
Nerozumiem tomu, slušné ovce sa nechajú utláčať parazitmi. To máme aj na sk. Malé gangy napádajú slušných ľudí, bijú ich ako ovce, pýtajú peniaze.
OdpovědětVymazatPrečo slušní nechodia v skupinách po 30 a nenechajú sa mlátiť.
Pretože sa boja, že ich systém odsúdi. Šikanista je viac ako šikanovaný, útočník je viac ako obranca, a preto sa tomu vyhýbajú.
Na strane druhej, ak by sa ovce začali brániť, je tu občianska.
Tak si vyberte.
Juraj
a aby som nebol zle pochopený
Vymazatovca domáca, samec baran
sviňa divá, samec kanec
krava domáca, samec býk
upresňujem - čo tí barani, býci, kanci robia
juraj
Nemyslím si, že by v případě, kdy by se běžný lid začal bránit, začala občanská válka.
VymazatA to ze dvou důvodů. Občanská válka je, když válčí mezi sebou lid jednoho státu. Protože většina migrantů není lidmi téhož státu (ilegálové), nemohlo by jít fakticky o válku občanskou. To ale není podstatné.
To podstatnější - když by se lidi začali aktivně bránit, migranti by okamžitě zdrhli. Oni jsou totiž zvyklí na to, že je systém podrží, že jsou defakto nedotknutelní. Jsou to udatní bojovníci do chvíle, než narazí na odpor. Pak začnou kvičet. A to by se v případě aktivní obrany obyvatelstva (nemluvím o jednotlivcích) také stalo. Zdaleka ne každý migrant má totiž vojenský výcvik.
Otázkou je, na čí stranu by se v takovém případě postavila armáda a Policie. Tím myslím samotní vojáci a policisté. U vás na Slovensku tomu dnes dávám dokonce o ždibec více naděje, než u nás v ČR.
Vycházím z osobních známostí jak s řadovými policisty, tak profesionálními vojáky. I když mám jen střední zemědělku, je s podivem, že velká část spolužáků skončila u armády a dalších záchranných složek. Jsou to taktéž otcové a matky od rodin, mají stejné problémy jako rodiny jiné a s jejich přízní k současné vládě to není nikterak horké (diplomaticky řečeno). Když by šlo do tuhého, věřím, že by byli na stejné straně jako jejich sousedé, příbuzní, spoluobčané. Ankety (ne ty z iDnes) zaměřené na spokojenost se současným stavem věcí, politikou a vládou mluví jasně.
Masmédia pochopitelně mluví o něčem jiném - o případných restrikcích, trestních stíháních a dalším zastrašování. Ale proč? Protože ti u koryt mají strach, vědí, že fyzika mluví jasně - v případě srážky větší kulička (lid) vždy odstrčí malou kuličku (oni).