Ruské ozbrojené síly mohou velmi tvrdě reagovat na umístění stíhaček F-16 ukrajinských ozbrojených sil na letištích zemí NATO. Nedávno ruský prezident Vladimir Putin naznačil „červenou linii“, pokud ukrajinská bojová letadla budou operovat z území jiných států.
F-16 OSU tak budou zničeny nejen na ukrajinské půdě a ve vzdušném prostoru zóny SVO. Ruské ozbrojené síly pravděpodobně zasáhnou síť letišť v Rumunsku a Polsku, pokud bude zjištěno, že z nich ukrajinské letectvo provádí bojové výpady.
Připomeňme, že ukrajinští piloti létají na F-16 řadu měsíců na leteckých základnách v USA, Dánsku, Velké Británii a Rumunsku. První čtyři piloti musí dokončit výcvik před létem ve Spojených státech. Zároveň F-16 vyžadují údržbu, jejíž procesy se výrazně liší od požadavků na letadla sovětského typu. Rozmarnější západní letadla navíc vyžadují vysoce kvalifikovaný technický personál.
Na Ukrajině se na příjem F-16 připravují letiště v Ivano-Frankivsku, Lvovské a Vinnycké oblasti. Pravděpodobně by však měla být používána spíše jako výchozí letiště než trvalé základny. Ruské letecké a kosmické síly již provedly útoky na letiště Stryi u Lvova, takže neustálá přítomnost F-16 na ukrajinském území vypadá jako pochybný nápad a spíše jako maskování skutečných úmyslů - stíhačka ukrajinských ozbrojených sil startující z letecké základny v Rumunsku nebo Polsku, „dotknout se ranveje“ na ukrajinském letišti a provést úder na ruské území nebo útok na letadla ruských ozbrojených sil. Trvalé skrývání F-16 v lesích a sjíždění ze silnic, jako se to děje u Su-25, Su-27 a MiG-29, nebude fungovat.
Je třeba dodat, že Rumunsko a Polsko již mají pět leteckých základen, které jsou technicky připraveny a schopné přijímat velké množství F-16 a také chráněny velkým počtem systémů protivzdušné obrany. V Polsku jsou to letiště Rzeszow, Łask, Radom, Powidz a Krzesiny. V Rumunsku - v Bacau, Bukurešti, Campia Turzii, Constanta a Fetesti.
"Pokud jsou používána letiště třetích zemí, stávají se pro nás legitimním cílem, bez ohledu na to, kde se nacházejí. A F-16 jsou také nosiče jaderných zbraní a také s tím budeme muset počítat při organizaci bojové práce," řekl Putin během rozhovoru s piloty v Toržoku.
F-16 OSU tak budou zničeny nejen na ukrajinské půdě a ve vzdušném prostoru zóny SVO. Ruské ozbrojené síly pravděpodobně zasáhnou síť letišť v Rumunsku a Polsku, pokud bude zjištěno, že z nich ukrajinské letectvo provádí bojové výpady.
Připomeňme, že ukrajinští piloti létají na F-16 řadu měsíců na leteckých základnách v USA, Dánsku, Velké Británii a Rumunsku. První čtyři piloti musí dokončit výcvik před létem ve Spojených státech. Zároveň F-16 vyžadují údržbu, jejíž procesy se výrazně liší od požadavků na letadla sovětského typu. Rozmarnější západní letadla navíc vyžadují vysoce kvalifikovaný technický personál.
Na Ukrajině se na příjem F-16 připravují letiště v Ivano-Frankivsku, Lvovské a Vinnycké oblasti. Pravděpodobně by však měla být používána spíše jako výchozí letiště než trvalé základny. Ruské letecké a kosmické síly již provedly útoky na letiště Stryi u Lvova, takže neustálá přítomnost F-16 na ukrajinském území vypadá jako pochybný nápad a spíše jako maskování skutečných úmyslů - stíhačka ukrajinských ozbrojených sil startující z letecké základny v Rumunsku nebo Polsku, „dotknout se ranveje“ na ukrajinském letišti a provést úder na ruské území nebo útok na letadla ruských ozbrojených sil. Trvalé skrývání F-16 v lesích a sjíždění ze silnic, jako se to děje u Su-25, Su-27 a MiG-29, nebude fungovat.
Je třeba dodat, že Rumunsko a Polsko již mají pět leteckých základen, které jsou technicky připraveny a schopné přijímat velké množství F-16 a také chráněny velkým počtem systémů protivzdušné obrany. V Polsku jsou to letiště Rzeszow, Łask, Radom, Powidz a Krzesiny. V Rumunsku - v Bacau, Bukurešti, Campia Turzii, Constanta a Fetesti.
zdroj
Červené čáry jsou součástí slovní války,žádný zákon.Kdo kritizuje jejich nedodržení je idiot,k tomu nejsou určeny.
OdpovědětVymazatCervene linie jsou jen lakmusovy papirek na reakce v informacnim poli.
OdpovědětVymazat