16. 7. 2022

Cenzura komentářů redakcí nezpůsobená

Poslední dobou jsem zde na Myšlenkách zpozoroval, že nám blogger (poskytovatel) svévolně zpětně hází některé již zveřejněné (tedy označené jako nespamové) komentáře do spamu. Kupříkladu dnes od rána tak již učinil u sedmi komentářů a to i několik měsíců zpětně. Totéž jsem zachytil včera i předevčírem, ale nevěnoval jsem tomu pozornost. Myslel jsem, že jde o překlep.

Celkem mě to sere, protože nad tímto nemáme s Vlabi nejmenší podíl viny ani možnost, jak do toho zasáhnout. Pouze pravidelně sledovat spamový koš a opět komentáře zveřejňovat. Ale nedělám si iluze. Stačí, aby poskytovatel nepohodlné starší komentáře přestal házet do spamu, ale ihned je definitivně mazal a my nebudeme mít možnost ani zjistit, že k něčemu takovému došlo :-(

Ze záloh obnovovat data je takto nespolehlivé, protože nelze v okamžiku vytváření zálohy zjistit, zda již není něco fuč. Následné obnovení dat z takové zálohy tedy nic neřeší.

Horší je, že nelze zjistit, zda se něco obdobného neděje i s články. Mohl bych sice zkusit sesmolit nějaký dotaz na podporu bloggeru, ale bylo by to asi jen mrháním energie a času. 

14 komentářů:

  1. Jsou potřeba pravidla?

    IQ.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak vida. A já myslel, že je plná svoboda. :) :)
    Myslím si, že to vyhazování do spamu je jen malým kouskem z toho, co se děje na internetu v této oblasti. JIž delší dobu jsem měl nejasný pocit, a tento článek mi to jen potvrdil, že něco není v pořádku, jak by mělo. Myslím, že každý, kdo je na internetu, musí s něčím z toho počítat.
    A teď si představte, že máte třeba doma chytrou domácnost, a že bez vašeho vědomí váš poskytovatel něco upraví, přidá ubere a vy se bez myšlení podle toho zachováte. Budou škodlivé brambory? Že jich vlastně bude málo nikdo pak nemusí říci, ale podle seznamu, vaše lednička, špajz, či co, koupí místo toho třeba rýži nebo čočku ... co pak uděláme? Správně, abychom se najedli, uděláme si rýži nebo čočku ... a všechno bude přece v pořádku. Ráno jste se prostě spletli, a nebo je to, litujeme, pouze softwérová chybička, ale už se na tom pracuje, vážený zákazníku.
    Zásadní chybou je to, že si nemůžete jako uživatel vytvořit prostor, do kterého by nikdo neměl právo zasahovat, pokud nenarušujete trestní zákon. Stejně jako když něco hledáte, nedostanete výsledky které jste vyžadovali, ale podle algoritmu vyhledávače, i když zadáte dost dlouhý a přesný název toho, co hledáte.
    Nebo jako poslední dobou se změnil textový editor pro příspěvky, kdy nevidíte a nemáte možnost vidět celý text. A navíc, když něco opravíte, okamžitě se to přesune na poslední řádku viditelného výběru a vy občas ztratíte přehled. Zámysl, či jen náhoda pokroku, že lidé nepíší delší texty? Kdo za to dostal zaplaceno? A kolik?
    Bedřich

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hluboce se mýlíte v pohledu na celkový systém, který nereaguje "pokud nenarušujete trestní zákon". On většinou nereaguje ani na zjevné zločiny. Dokonce se zlem spolupracuje.
      Tohle pochopit je běh na delší trať, ale je to nutné. Jinak se budete stále divit a opakovat naivní chyby při obracení se na jakékoli představitele systému.

      S tím editorem máte pravdu. Dokonce i taková "pitomost", jako je design stránek se přizpůsobuje "průměrnému" uživateli, který už je zčásti negramotný a má problém s pochopením i napsáním více souvětí.

      Vymazat
    2. To editační okénko komentářů mě též irituje. Bohužel, je to jedna z částí stránky, ke které nemáme jako admini přístup a nelze jí jakkoli přizpůsobovat. Ani funkčně ani vizuálně.

      Umím si představit, že přijde doba, kdy komentáře již nebude možné psát ručně vůbec. UI od google pouze nabídne od ní (UI) připravené návrhy. Samozřejmě se to bude celé tvářit a také propagovat jako super mega cool technologie, která šetří uživateli čas a energii a mládež to tak také bez mrknutí oka přijme, protože budou schopní denně "napsat" ne stovky blábolů jak činí dnes, ale tisíce. Bez překlepů, bez gramatických chyb. Ale to nikdo nezjistí, protože gramatiku, stejně jako ruční psaní textů se již nikdo nebude učit. Nebude třeba, vše za ně udělá technologie. Vždyť díky ušetřenému času na učení zbytečností, času navíc, který jim takto dá UI (nejenom) při komunikaci s druhými, budou mít přece více svobody, než v minulosti. "Nutnost" ovládat svůj jazyk v mluvené i písemné formě, je přece narušování svobody! A proti tomu je třeba se postavit a bojovat!. Takže GDPR (vzhůru do prde.e), totiž k světlým zítřkům.

      Vymazat
    3. Prostě musíme doufat, že "zbytek světa" se nenechá tak zblbnout a donutí i nás něco pořádně změnit. Protože tady to nevidím růžově.
      A ještě bych, Michale dodal, že nutnost znát jazyk je diskriminací také "příchozích od jinud".
      Ale dovedu si představit dobře, jak se nám "zbytek světa" bude smát až na pole boje vyrukuje moderní "zápaďácká armáda". Viz. třeba tento odkaz:
      https://www.pokec24.cz/politika/dobyti-bastilly/ - to bude teprve švanda!
      Bedřich

      Vymazat
  3. No, cosi divného se děje. Jak už kdysi, před lety, pravili moudřejší, než jsme my dva, že žijeme v informační válce.

    Je půlka července 2022, takže i ti, kdo jsou narození v devadesátkách a mají problém s elementární logikou už měli dost času pochopit základní souvislosti a základní obrysy událostí. Ale ne. Prostě ne...

    https://www.liter.cz/basne-akcni-892825-cist

    Jsou "jenom" tak totálně blbí ? Jsou někým navedení a podplacení ? Kdo je kryje ?

    Je to ještě pořád "pouhá" demence páté kolony, nebo už jde o SW manipulaci ?

    Tohle nedopadne dobře...

    OdpovědětVymazat
  4. Další vychytávka - všiml jsem si, že svobodomyslný pan google přepsal naše české popisky různě na stránce ("posted by" místo vystavil, "comments" místo komentáře apod.) . Tak jsem je opět počeštil, uložil a zkontroloval v živém náhledu blogu. Pár minut vše v pořádku, ale potom opět část v angličtině. Znovu opraveno a než jsem se v psaní tohoto komentáře dostal až sem, je to znovu šprechenzíéngliš.
    Ne že by to mělo zásadní vliv na obsah blogu, ale ono čím dál méně nenápadné vytrácení češtiny mě neskutečně se.e, což jsem psal už před sedmi roky:
    https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2015/02/jsme-jeste-v-cechach.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dokonalé to bude, až začnou překládat nejen články, ale i příspěvky do ingliš-jidiš. :) :(
      Ale vážně. Možná je také někde špatné nastavení buď v programu nebo v nastavení. Mne dokáže vždy přivést k šílenství, když jednou za několik let musím něco nastavovat v "oknech" a ty překlady, co jsou použity mi v hlavě dělají dokonalý zmatek. Jdu logicky podle českého významu a ocitnu se úplně v jiné části ovládání. Zrovna nedávno jsem musel PC přeinstalovat a přenastavit při změně grafické karty a byl to horor. Nakonec za všechno mohl maličký (7kb) prográmek, který se bůh ví proč, nejspíše smazal při přeinstalaci ovládacího grafického programu. Dva dny jsem se s tím mořil a z toho jeden a půl hledal onen prográmek po internetu. G. pořád, stejně jako ostatní prohlížeče, vydával výsledky k ničemu a to jsem prolouskal vždy více než sto stránek výsledků, nebo v jiných až na konec. Nakonec pomohl Presearch, ale až na pátý pokus vyhledávání (pořadí slov a čísel). A když nešel grafický program, pracovalo to jen v "oknech" a tak načítání bylo vždy zdlouhavější a pomalé. O ceně grafické karty ani nemluvím, a to jsem ji nakupoval ještě za "starou" cenu. Dnes stojí grafická karta, vhodná k využití jakýchkoli graf. procesů na PC, pomalu víc než "zbytek" počítače.
      Bedřich

      Vymazat
    2. Tohoto jsem si všimla i jinde - programy, co spadají pod Microsoft.
      Dále se mi tu nedaří najít články o elektrifikaci v USA (válka proudů mezi Teslou a Edisonem).

      Vymazat
    3. Alexandrie - nejsem si vědom, že by na toto téma u nás někdy vyšel článek, ale jsou tu jiné o Teslovi a možná se o to otřela série "Ztracený klíč" - ale to jen spekuluji, přesněji by to věděla Vlabi :-)

      Vymazat
    4. A já jsem zase přesvědčená, že to bylo na tomto webu, pamatuju si na obrázek, který jsem nikdy před tím neviděla - hustá síť el. drátů :-)

      Vymazat
    5. Alexandrie, rozklikni si štítek "Tesla".

      Vymazat
  5. A čo takto presun na vlastnú doménu s nejakým základným webhostingom. Na tých 1500,- Kč ročne sa kľudne zložíme.

    s0lar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před pár měsíci jsem tu dával odkaz na záložní blog: www.myslenkyocemkoli.cz

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů