Nákladní automobily Tatra byly po desetiletí hlavním pilířem dodavatelského řetězce indické armády. Jejich montáž po dohodě s českým výrobcem provádí státní podnik BEML. Vláda dala místnímu průmyslu za úkol vyvinout v této úblasti vlastní automobil, aby nahradil zahraničního dodavatele.
Jak je uvedeno v publikaci IDRW, nákladní vozy Tatra jsou známé svými terénními schopnostmi zejména v obtížných podmínkách Himálaje, pouští a hustých lesů. Jsou vybaveny centralizovaným systémem huštění pneumatik, který umožňuje upravit tlak v pneumatikách v závislosti na terénu.
Tatra vyniká také svou nosností, která často převyšuje možnosti komerčních analogů. Konstrukce stroje, včetně jeho jedinečného podvozku a systému odpružení, poskytuje vynikající stabilitu a odolnost v drsném prostředí.
Tyto vlastnosti činí nákladní vozy Tatra nepostradatelné pro vojenskou logistiku, včetně přepravy těžké techniky, dělostřelectva a nákladu v náročném terénu píše se v publikaci.
Indická vláda a ministerstvo obrany vyjádřily přání nahradit nákladní vozy Tatra domácími řešeními, ale vytvoření alternativy, která by odpovídala jedinečným schopnostem Tatry, se ukázalo jako náročné. Domácí výrobci včetně Ashok Leyland, Tata Motors a Mahindra vyvinuli různé vojenské nákladní automobily. Žádný z nich ale nedokázal plně reprodukovat terénní kvality Tatry a její nosnost.
Jak již bylo zmíněno, terénní výkon Tatry, který je z velké části způsoben jedinečným systémem odpružení a vysokou světlou výškou, vyžaduje sofistikovanou konstrukci a technologii, kterou výrobci komerčních nákladních vozidel nemohou snadno napodobit.
Navíc nosnost indických vozidel nedosahuje takové úrovně jako Tatra, která je schopna přepravovat extrémně těžké náklady na velké vzdálenosti v nerovném terénu.
Dalším významným problémem, kterému místní společnosti čelí, jsou náklady a technologické překážky. Vytvoření zcela nového nákladního vozu se stejnými specializovanými schopnostmi jako Tatra vyžaduje značné investice do výzkumu a vývoje a pořízení nových technologií [ze zahraničního trhu].
Přestože Indie pokročila ve vývoji vojenské techniky, vytvoření nákladního automobilu, který by odpovídal jedinečným vlastnostem Tatry, pokud jde o konstrukci odpružení, terénní schopnosti a nosnost, zůstává výzvou - uvádí se v publikaci.
zdroj
Když čtu podobné články, skoro bych brečela!
OdpovědětVymazatNapř. před x-léty jsem někde četla, že prý v zemích "3.světa" název Zetor platí pro každý traktor - bez ohledu na jejich původ.
Albi
Kdybychom byli v BRICS, tak se toto nikdy nestane a vzájemná férová obchodní výměna by kvetla stejně jako naše národní hospodářství
OdpovědětVymazatz článku: https://idrw.org/indian-armys-continued-use-of-outdated-tatra-trucks-time-for-a-modernization-shift/ - 26.8.2024
OdpovědětVymazatProblém je především s motory, které ještě plnily normu Bharat Stage-II (Euro 2) aplikovanou v Indii od cca 2000, ale nyní jsou daleko přísnější požadavky na emise (Bharat Stage-VI = Euro 6). Dále vadí levostranné řízení a chybějící moderní prvky, které požaduje technologicky pokročilá armáda... :-)
Pavel