14. 7. 2013

Děti - budoucnost společnosti (v každém případě)

hračka - idol dnešních dětí
Tento článek bude mít asi na mě nezvykle pesimistický náboj. Ještě uvidíme. K zamyšlení mě včera navedl můj syn a komentáře na jiných webech. Ačkoliv jsem se dříve vědomě nezajímal o podstaty dění kolem mne, zpětně vidím, jak se vyvíjelo a vyvíjí myšlení mých dětí. Do zhruba třetího roku byla jejich levá logická hemisféra (více např. ZDE) téměř mimo hru, alespoň co se skládání informací do posloupností a logičnosti týče. Pak nastal prudký rozmach této části mozku, který lze zaznamenat zcela jednoduše - zjištění výhod vědomého lhaní. Nápovědou je i jen nepatrný zlomek vzpomínek na dění před tímto obdobím - právě z důvodu malé aktivity levé hemisféry a z důvodu postrádání logických i časových souvislostí, bez kterých se vzpomínky hůře vybavují.
 
Další skok v osobnosti nastává (psal o tom i N. Levašov v publikaci Podstata a rozum, jejímž přečtením nic neztratíte, stáhnout můžete ZDE:) kolem 12-13 roku. Tento věk ale v dnešní době rychle klesá - alespoň mi to tak připadá. Obecně se tomu říká puberta. Většinou je toto období rodiči pojímáno jako "pekelné", ovšem ve vývoji člověka je to asi jeho nejdůležitější část - první kroky po startovním výstřelu. Zde se totiž (podle mne) utvrzuje nebo naopak zcela vyvrací a přetváří a následně utvrzuje osobnost každého dítěte. 
"husté" filmy dnešních dětí
Tohoto si jsou vědomy skupiny lidí, které chtějí stát u kormidla veškerého dění. A právě na děti v tomto období je připravováno v dnešní době nejvíce zrádných rozcestí a scestí. Je to řešeno umělou změnou žebříčků hodnot, žebříčkem hodnot, který nepředkládají jejich rodiče, nýbrž "společnost" v hábitu zábavního byznysu, kterým se mermomocí snaží vyplnit každou vteřinu času dítěte. Hračky, filmy, seriály, moderní pohádky, počítačové hry, ale i naoko zprávy do dospělé, v kterých jsou návody pro právně nepostihnutelné nemorální až "trestné" chování dětí. Ve všem zmíněném včetně knih, které fatální rychlostí mizí z "jídelníčku" dětí, chybí to, co dříve bylo v zábavě určené dětem základem - zdůrazňování rodiny, vztahů a úcty k druhému člověku, poukazování a rozlišování dobra a zla, přírody a v dnešní době již trapné slovíčko láska. Výhradně je všude vyzdvihován ten nejrychlejší, nejsilnější, nejbohatší, ten kdo zničí nejvíce nepřátel, kterými se to všude jen hemží. Je zvýrazňován důraz na stroje, roboty a umělou inteligenci (bez emocí), která dokáže téměř cokoliv. Celá ta zábavní mašinérie není nic jiného, než novodobá forma drogy. Návyková a destruktivní. Jen na rozdíl od těch chemických je legální a veřejně podporovaná.
zábava dnešních dětí
Nemusím být přímo Einstein, abych pochopil, oč tu jde. Koneckonců vidím to doma. Ať zkouším cokoliv, děti jsou - a musím si to otevřeně kriticky přiznat - stále více pod kontrolou moderní doby. Pokud jim v dobré vůli odepírám tyto vnější vlivy buď přímo omezením přístupu k médiím nebo pokusem je nasměrovat k přírodě, začínají mě vidět jako protivného fotra, co jim všechno zakazuje, přikazuje, zkrátka prudí. Sice nepatří mezi ty děti, které to takto řeknou nahlas a ani mezi svými vrstevníky se takto o mě nevyjádří (aspoň v to doufám), ale je jim to vidět na očích. Mrzí mě to a stále přemýšlím, jak z toho ven. Jelikož jsem jako téměř všichni v zajetí půjček a splátek, mám co se možností týče hodně svázané ruce, což také není náhodou.
Nechci ani pomyslet, co se bude s lidskou společností dít, až dospěje dnešní mládež do produktivního věku. Současnost mi připadá jako několik posledních závěrečných tahů stovky let rozehrané hry. Čeho se do teď dosahovalo jen v náznacích stovky let, bude nyní v plné míře možné díky rozmachu informačních technologií během jedné jediné generace.


typická dnešní pohádka pro děti, kdy krev stříká proudem a ještě před úvodními titulky se to hemží rozsekanými mrtvolami v počtu, za který by se nestyděl ani Rambo

Buď hrač, v kterého věřím, blafuje a schovává si esa na poslední chvíli, nebo...


12 komentářů:

  1. Michale,
    vystihls to bohužel naprosto přesně. Domnívám se však, že řešení by tu bylo: pro rodiče, který je schopen si tohle všechno uvědomit, totiž existuje cesta - být pro své děti zajímavější než ty ptákoviny, které do nich hustí šoubiznys.
    To se snadno řekne, ale jak na to, co? Zrovna v tvém případě si například myslím, že máš v hlavě tolik zajímavých informací, na kterých děti utáhneš jak na vařené nudli, že určitě nadšeně dají přednost procházce s tebou i před tou nejkrvavější PC-hrou. Chce to ale najít si pro děti dostatek času a zároveň na sobě pracovat, aby se tak obtížná úloha vůbec dala zvládnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlabi,
      toho jsem si vědom. Problém ale je, že doba, kterou děti tráví ve škole mezi svými vrstevníky je až příliš dlouhá na to, abych to přesvědčivě převálcoval. Občas i po škole jdou ven, buď za ostatními nebo jen spolu - dva sourozenci a pes :-) Pak taky domácí úkoly a trocha učení. Je tu obrovský nepoměr v času, který možná ustojíme, možná ne, ale i v kladném případu nejsem přesvědčen, že pár obdobných případů dokáže v budoucnu konkurovat systémem vychované většině. Nebude to spíše jejich handicap? Už teď měl párkrát syn problémy s "kamarády", kteří ho označovali všelijak jen proto, že s nimi například nechtěl týrat žábu.

      Vymazat
    2. Michale,

      to je opravdu velké téma. Vla Bi má dost dobrý postřeh (narozdíl ode mě), avšak asi hůře realizovatelný, jak naznačuješ. Pak tu ale máme tzv. indigové děti, které mají údajně aktivovanější DNA, což by mohla být naše světlejší budoucnost - že by se hloupější se zničili a ti "obyčejnější", napravitelnější by se od těch indigo učili. Mám dojem, že věc "2012" přichází postupně a vyvrcholí přesně tehdy, až to nebude možné očekávat.

      Patrik

      Vymazat
    3. Patriku
      Na tzv. fenomén indigových dětí mám svůj názor. Netvrdím, že něco takového neexistuje, ale většina toho, co se o nich dočteš, je podle mne cílené dezinfo. Osobně jsem o žádném indigo neslyšel a ani nevím o nikom, kdo ano. Hojné zprávy rodičů, že právě oni mají doma indigo, jsou podle mne jen výsledkem dezinformací v médiích.
      V případě, že by tu mezi námi tyto děti byly, muselo by být alespoň v každé třídě jedno, aby mohly působit na ostatní děti (viz článek o mísení energií etnik, národů, skupin lidí). A i tak si myslím, že by to bylo žalostně málo.
      Věc "2012" jak jsi to nazval, tu již je a v plné intenzitě, stačí se juknout, co se děje u nás i ve světě a indigo děti na tom podle mne nemají žádný podíl.
      V případě fenoménu indigo děti nejde (opět podle mne) o nic jiného, než odvádění pozornosti a břinkání na strunu lenosti a nicnedělání každého člověka, jež se o tyto věci zajímá. Vše ve stylu - není třeba konat nic, vše za nás vyřeší někdo jiný. Pokojně seďte a čekejte až vše proběhne. Ono paradoxně vše proběhne, ale až na to většina přijde, bude již pozdě - k jejich a naší škodě.
      Možným řešením je informovanost většiny. Bohužel běžnými způsoby potřebné informace nelze v efektivní míře předávat a způsob (pokud vůbec) proběhne pravděpodobně jiným přirozeným "mechanismem", který jsem se snažil na blogu již mockrát naznačit. Mechanismem, na kterém by se měli podílet všichni bez rozdílu, nikoliv menšina Vyvolených.

      Vymazat
    4. Michale,
      nebyla bych tak malomyslná. Jen nesmíme prvně hledat důvody, proč něco nejde, místo co bychom řešili, jak by to šlo. A taky si myslím, že není potřeba hned myslet na trestné komando, když i pár zrnek písku dokáže spolehlivě zadřít zaběhlou mašinu. :-)

      Ale je fakt, že ta včerejší superchemodeka šla pěkně na mozek.

      Vymazat
    5. Vlabi,
      asi komunikační šum. Nerozumím tomu trestnému komandu. Na něco takového jsem nemyslel ani na okamžik. Pokud narážíš na pojem "přirozený mechanismus", pak jsem upozorňoval na efekt sté opice popisovaný v článku o mísení národů :-)

      Včerejší "modrá" obloha byla fakt divná. I když bylo polojasno, těžko se rozlišovalo, kde mrak začíná a kde končí - vše bylo kovově stříbřité. I při plném slunci jsem měl pocit totožný s pocity sluníčka v pozdním podzimu, kdy paprsky dopadají hodně ze šikma a už nemají onu letní sílu. Nechtíc jsem včera zahlédl konec zpráv na Nově s počasím a všiml jsem si pro mě nového termínu (možná už je starý, ale já fakt na zprávy nekoukám). Tím termínem je "pocitová teplota". Dohledal jsem si nějaké info. Že má na vnímání tepla vlhkost vzduchu a vítr mi bylo jasné i bez toho, ale nikde nebyla zmínka o odstínění slunce bordelem ve vzduchu - znečištěním atmosféry.
      Včera jsem to odstínění odhadoval na 30% a chvílemi i více. Je to stejný efekt, jako když mezi vás a infrazářič někdo vrazí třeba průhledný igelit.

      Vymazat
    6. Michale,

      díky moc za tuhle reakci, protože mé racionálnější Já mi rovněž říká, že to s těmi indigo dětmi nebude tak horké, protože nejsou kolem nás úplně k vidění. Videa na internetu mohou být dokonale nahraná. Bohužel je mezi námi hodně těch "esoteoretiků", kteří rádi vytvářejí určitou růžovou iluzi, aby právě nemuseli nic dělat s tou iluzí obecně přijímanou kolektivem jako "realita". Jinak total souhlas, vystihl jsi to opět přesně. :-)

      K věci "2012" bych měl ještě toto: http://srdcenoveenergie.blogspot.cz/2013/07/navrat-na-zzem.html

      :-)

      Krásné dny všem tady, moc příjemný blog!
      Patrik

      Vymazat
    7. Patriku, ve stejnou dobu, kdy jsi vydal onen článek, jsem přemýšlel nad napsáním příbuzného tématu :-)
      Možná na to taky dojde. Teď nějak moc nestíhám.

      Vymazat
    8. Tak jsme tři - ještě Petr Hynek! :-))

      Budu se těšit!

      P.

      Vymazat
  2. Je tu reč o Indigových deťoch. Vidím ich všade, aj medzi rómskymi deťmi. Paradox - ich rodičia nepracujú tak urputne, nesplácajú hypotéky, sú s deťmi viac ako bieli, a nemajú doma PC, iba ak televízor. Behajú v prírode, rúbu drevo, krmia psov, mačky, prasce, nemusia nosiť dobré známky.
    Naše deti musia byť in, sú hýčkané ale sledované, viac trestané, keď nenaplnia predstavu rodičov. atď.
    To aké deti sú je odraz rodiča. Zrkadlo je neúprosné...
    Mám 3 dospelé "decká" a 4 vnúčatá...
    B

    OdpovědětVymazat
  3. Právě sleduji zajímavý film. Má sice zaškatulkován i oblečen do hábitu akčního sci-fi z budoucnosti, ale je tam několik velmi zajímavých myšlenek, sdělení a paralel se současností.
    Jedná se o film Vyměřený čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyměřený čas, na čo ?
      Pred chvíľou ma kámoš strašil vymeranosťou času na prechod branou do 5D.
      Nesledujem filmy, nečítam knihy, ale živé slová ako tu na blogoch si rada pozriem. Hlavne počúvam tých čo nerobia prednášky za peniaze.
      Nuž sme rôzni... Ale z tých čo prednášky robia sledujem p. Václavka-nové bohatství, a najnovšie Bashara.
      B

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů