1. 3. 2020

VELKÁ CESTA TAM A ZASE ZPÁTKY 6

Esoterický výlet, Tyrkysové hory

Den osmnáctý:
Na dnešní den máme objednaný esoterický výlet s průvodkyní. Po snídani odjíždíme jejím autem. Jedou s námi ještě dva mladí manželé z Vladivostoku, kteří bydlí v chatičce kousek od nás. Začínáme několik kilometrů za Chužirem. U písečných dun porostlých sem tam borovicemi se nacházejí tři labyrinty.

Tři labyrinty

Před několika lety je tam podle starých burjatských obyčejů postavili mladí nadšenci z Petrohradu. Labyrinty mají každý v průměru okolo 20 metrů a jsou kulaté, podobné labyrintům v Čechách i jinde. Tři jsou vedle sebe, jejich středy tvoří trojúhelník a mezi nimi roste skupinka borovic. První labyrint je Podzemní a tvoří ho kameny. Druhý Země, je vytyčen dřevem. Třetí je Vzdušný a vyznačují různé kousky látky na provázcích vlající kousek nad zemí. Pod středem, kde rostou mladé borovice, je silný proud energie.

Podzemní labyrint
Labyrint Země
Další zastávka na naší cestě je kousek za letištěm – Posvátné stromy. Jedná se o řídký modřínovo-borovicový les, ve kterém rostou věkem deformované posvátné stromy. Nejstaršímu by mělo být 550 let. Na Sibiři nejsou stromy starší než 200 let. Tenhle modřín je výjimkou. V průměru má více než metr:

Posvátné stromy plynule přecházejí do lesa, kterému se tu říká “Začarovaný les".

Staří a mladí...
Před několika lety tam pracovala skupinka lidí, kteří si říkali druidi. V lese ze dřeva a větví tvořili různé obrazce. Kupodivu to nikdo neničí:

Druidí hnízdo
Pak pokračujeme dále do hor, kde je v borovém lese skromná Budhistická svatyně. Je to malý dřevěný srub, 2 x 2 m, bez oken.

Vevnitř je uklidňující energetické místo. Okolo srubu plápolají na natažených provazech pestrobarevné kousky látky s budhistickými nápisy.
Na zpáteční cestě se zastavujeme na malé pohoštění v lese pod stromy. Kousek od nás teče malinký potůček, který se o kus dál již ztrácí v písku – je tu všude sucho. Popíjíme čaj a mlsáme cukroví. U zbytků potůčku jsem objevil zdivočelý, ale chutný rybíz. Paní nám vypráví, jak podle archeologických vykopávek odtamtud (míněna oblast) před 15 tisíciletími odešli přes Beringovu úžinu předci dnešních indiánů do Ameriky.

Po příjezdu zpátky do chatičky dáváme v 15 hodin pozdní oběd a už o hodinu později vyzvedáváme kamarádku Lenu u jejího obchodu a jedeme na výlet na 32 kilometrů vzdálené Tykysové skály (hory). Jede s námi i její desetiletý syn a mladá prodavačka.
Opět se statečně prodíráme spletí paralelních cest, ale Lena to tu zná a radí nám tu nejlepší cestu. Na 30. kilometru odbočujeme z hlavní silnice doprava. Šplháme s autem do kopce a teprve těsně před vrcholem, kde už jsou balvany příliš velké, zaparkujeme.
V horách je nádherně! Je to podobný typ krajiny jako v Jugoslávii, kde se natáčely indiánky o Vinnetouovi. Pomalu čekám, kdy na mě zpoza nějakého balvanu statečný náčelník Apačů vykoukne.

Tyrkysové hory
Tyrkysové hory a hřbet draka
Tyrkysové hory, energeticky silné místo s otisky Něčeho
Tyrkysové hory v kouřmu
Dvě hodiny se tu procházíme, fotíme a místy lezeme po skalách. Pak se již blíží večer. Necháváme Lenu s ostatními v horách, budou tam přenocovat ve spacákách, a jedeme zpět do Chužiru.
Povečeříme, a pak ještě nezbytné moroženoje. :-)