31. 3. 2015

Jak to bylo ve skutečnosti - Germanwings 4U9525



Není to poprvé, co došlo k velmi podivné havárii letadla, která zapadá do teorie zachycení kontroly řízení letadel. Vzhledem k tomu jsme povinni v rámci svých vlastních šetření vzít v úvahu všechny možné scénáře a snažit se vytvořit další - scénář letu Germanwings 4U9525.
Proč? Tady je důvod proč:

„...pro vědce je všechno jasné: nevymýšlej zbytečné entity, pokud to není krajně nezbytné. Ale my nejsme vědci. Chyba vědce je v konečném důsledku soukromou záležitostí. Ale my chybovat nemusíme. Nám je dovoleno proslavit se jako nevzdělanci, mystici, pověrčiví hlupáci. Nám se neodpustí jen jediné: pokud podceníme nebezpečí. A když v našem domě najednou smrdí síra, my prostě nemáme právo pouštět se do argumentů o molekulárních výkyvech, my musíme předpokládat, že tu kdesi poblíž zabrousil rohatý čert, a přijmout tomu odpovídající opatření, včetně organizace výroby svěcené vody v průmyslovém měřítku.“
„Brouk v mraveništi“, A. a B. Strugačtí
 



Takže berme to jako pracovní verzi a sledujme událost jen z tohoto úhlu. Pro začátek se podívejme na základní možnosti dálkového ovládání obrovského letadla.

Otázka: Existuje takový mobilní systém, který může být nasazen kdekoli na světě, přitom to nezabere moc místa (ideálně na přívěs nákladního auta), který má možnost organizovat vysoce kvalitní komunikaci přes satelit, má už hotové (a mnohokrát otestované) programové zabezpečení pro převzetí řízení mnohatunového letadla s rozpětím křídel 35 – 40 m a k tomu vyškolený personál (nejlépe umějícím zabíjet lidi a držet jazyk za zuby)?

Odpověď: Ano, existuje. Je ve výzbroji vzdušných sil armády USA a splňuje všechny tyto parametry. Jmenuje se RQ-4 Global Hawk.
Projektant - Northrop Grumman Corporation. Společnost je tvořena dvěma firmami, které od roku 1939 vyrábějí letadla a bezpilotní letouny pro USAF. K prvnímu oficiálnímu masovému použití bezpilotních prostředků došlo ve válce ve Vietnamu. Známým se stal zejména příběh se sestřeleným strojem 147E. Historie vývoje řídicích systémů pro bezpilotní letouny v období 1973 - 1991 (začátek války v Perském zálivu) je utajená, ale dá se předpokládat, že na úroveň spolehlivého řízení letadla se vývojáři dostali už před dlouhou dobu. Minimálně Sovětský svaz toto mohl dělat od roku 1970.


Dále. V USA je jakákoliv technologie (i internet a mobilní komunikace) pod kontrolou vlády. Lze předpokládat, že ke kontrole nad všemi letadly vyráběnými v USA, a to zejména pokud jsou na to k dispozici prostředky, k tomu nedochází? Pravděpodobnost je velmi nízká. Zavedení této kontroly totiž otevírá příliš lákavé vyhlídky.
Mohlo by tomu snad tak nebýt? Jedině kdyby proti tomu byla sama vláda USA. A historie nám říká, že proti vládě USA nevystupuje žádná společnost – ani Apple, ani Facebook, ani Google. Důvody odmítnout spolupráci s vládou americké společnosti nemají.
A co ty neamerické?
Co se týče výroby civilních letadel, na trhu jsou jen 2 (dva) hráči - Airbus a Boeing. A pokud pravděpodobnost možnosti dálkového ovládání letadla je u Boeingu velmi vysoká, téměř 100%, tak u Airbusu to není tak jednoznačné a nejspíš, aby bylo možné takové letadlo dálkově řídit, byl by k tomu potřeba nějaký „upgrade“ („vylepšení“).

A nyní se podívejme na podivné události, které by mohly mít s otázkou dálkového převzetí řízení letadel nějakou spojitost.

Událost 1: 30. ledna 1979 boeing 707, let Flight 967 zmizel z radarových obrazovek a nikdy v budoucnu už nebyl nalezen. Převážel cennosti v hodnotě 1.240.000 dolarů a průmyslové zboží: části letadla MiG-25, které unesl do Japonska sovětský letec-přeběhlík Viktor Bělenko i s kódy sovětského systému „Svůj-cizí“.
Pravděpodobný motiv: krádež technologie. Japonci rozebraný stroj po čase vrátili a jako bonus vývojářům (nebo majitelům technologie) naložili kolekci vzácných obrazů. Ale Američané se zmocnili boeingu převážejícího části sovětské stíhačky, předstírajíce, že letadlo se „ztratilo“, aby se SSSR přestal znepokojovat kvůli zmizení kódů „Svůj-cizí“.

Událost 2 a 3: prozkoumejme dvě události zároveň - 20. dubna 1978 let KAL902 a 1. září 1983 let KAL007, obě letadla korejských aerolinek. U obou „problém s autopilotem“, který je zavedl nad sovětské území. Obě sestřelena ruskými stíhačkami. Ale je tu jeden důležitý rozdíl – v roce 1978 bylo řízení pilotům dostupné, jen do počítače „byla vložena“ chybná data, proto jak členové posádky, tak pasažéři zůstali naživu. Sovětští piloti totiž nekompromisně přinutili posádku i s letadlem nouzově přistát, což se díky možnosti pilotů manuálně zasáhnout do naprogramovaného řízení podařilo. Takže po této události č. 2 byla vypracována nová technologie blokování (nebo úplného převzetí) řízení letadla. A výsledkem se stala událost č. 3 – v roce 1983 už nepřežil nikdo. Piloti prostě nemohli dělat nic.
Pravděpodobný motiv: tragédie byla důvodem pro zavedení sankcí proti Sovětskému svazu. Ronald Regan přijal direktivu o použití ekonomického nátlaku s cílem omezit zahraničně-politické a vojenské možnosti Sovětského svazu. To znamená, že USA se pokusily zastavit stavbu důležitého plynovodu „Urengoj – Pomary – Užgorod“. Toho samého, který Ruské federaci zajišťuje valuty z Evropy dosud. Plus kategoricky zakázaly prodávat do Moskvy jakékoli strategické technologie. Celý seznam sankcí nebudeme probírat, ale právě proto byla katastrofa boeingu 007 bodem zlomu v následném pádu SSSR. Doplňte si ještě snížení cen ropy započaté už v roce 1982 a pochopíte, že od té chvíle Rusko ničí velmi systematicky.

Událost 4: Teroristické útoky z 11. září 2001. Čtyři letadla Boeing vedená neznámými výborně školenými piloty byla namířena na věže Světového obchodního centra, na Pentagon a… do pole. Zajímavý fakt (Já Charli!) – cestovní pasy a detaily plánu byly nalezeny hned na letišti, v zavazadlech.
Pravděpodobný motiv: „Strom demokracie je třeba čas od času polévat krví patriotů“ (© Thomas Jefferson) Tragédie se stala důvodem pro největší expanzi na Blízký východ – Afghánistán a Irák. Desítky milionů obětí, stovky trilionů zisků.


To jsou jen známé události s boingy. Našla by se ještě řada drobnějších tahů k vykreslení celého obrazu. Ty všechny prozkoumat v jednom článku však není možné.
Ale do tohoto rámce určitě spadají boeingy Malajsijských aerolinií – „ztracené letadlo“ letu 370 Malaysia Airlines (které dosud nebylo nalezeno) s 20 špičkovými odborníky na mikroprocesory, a let MH17, který provedl „neplánované" vybočení z kurzu a snížení hladiny letu nad Doněckou oblastí. Ještě jednou, jen upozorňuji – zahynulo 20 specialistů (12 Číňanů a 8 Malajců), kteří se podíleli na vývoji vojenské technologie ke zvýšení zabezpečení. Pokud však na vás tato věta neučinila dojem, pak je tu ještě další – společnost Freescale Semiconductor, jejíž experti „zmizeli", patří... Blackstone Group! Právě tato společnost si vzala do nájmu World Trade Center v New Yorku krátce před tím, než byla dvojčata zničena teroristy. A ke všemu – explodovala zevnitř. Letadla byla jen kamufláží pro výbuch. O této společnosti vůbec existuje spousta zajímavých informací.
Mimochodem letecká společnost „Tatarstán“ vyřadila z provozu všechny boeingy hned po havárii v Kazani. Také se zde jednalo – mimo jiné – o „závadu počítače“.

A co Airbus?
Zde je pravděpodobně systém v provedení daleko složitější, ale v této chvíli už dobře zvládnutý. Podivné nehody nebyly od roku 1988 do 2014. Zde je úplný seznam. A pak najednou hned dvě! U nejspolehlivějšího letadla na světě!
28. prosince 2014 katastrofa v moři u Jávy. Let 8501 – vše se odpojilo a pak už našli letadlo rozbité. Detaily. S největší pravděpodobností to bylo odpojení technologie Airbusu.
No a 24. března 2015 (o 3 měsíce později) katastrofa v Alpách. Oficiální verze je zde. Ale ve vzduchu je cítit síra...

1. U společnosti Germanwings byly bezpečnostní záznamy k dnešnímu dni v naprostém pořádku. Po celou dobu existence společnosti tam nebyl jediný případ nouze.

2. 23. března 2015 (den před tragédií!) bylo letadlo uvedeno v kolonce „Odstranit problém s poklopem předního podvozku“, kdy byl (s největší pravděpodobností) proveden nějaký upgrade.

3. Letadlo mělo na odletu z Barcelony půl hodiny zpoždění. Úřady zatím nedaly jasné vysvětlení proč. U letadla Indonézie (před třemi měsíci) sice nejsou žádné údaje o problémech, ale je známo, že také vzlétlo se zpožděním oproti rozpisu.

4. Pak tam byl zmatek kolem počtu cestujících, německou a francouzskou stranou byly předloženy dvě varianty – 154 a 144, ale o několik hodin později se obě strany shodly na počtu 150 obětí tragédie. Problém s elektronickou registrací.


5. Na všech fotografiích druhého pilota vidíme veselého člověka, který se raduje ze života. Z názorů jeho blízkých je jasné, že stát se pilotem bylo snem jeho života. Byl aktivní, hodně sportoval, mezi přáteli, kolegy i sousedy oblíbený. A přitom nás tu někdo usilovně přesvědčuje, že to byl vážně duševně nemocný člověk.

6. V předložené nahrávce z údajné „černé skříňky“ slyšíme dech absolutně klidného člověka. Což je v rozporu s lidskou fyziologií. I kdyby tu nezapracoval nával adrenalinu, tak při klesání se člověku výrazně zvýší tep a dechová frekvence. Vzpomeňte, jak je vám na různých atrakcích.

7. Dispečerské centrum neustále žádalo letadlo, zda nepotřebují přestavět prioritní kód na havarijní přistání. A žádalo další letadla duplikovat spojení. To znamená, že letadlo neklesalo strmě, ale klesalo směrem k letišti (náhradnímu nebo nejbližšímu), jako by prostě byla jen přerušená komunikace při normální dráze sestupu.

8. Čip černé skříňky, který obsahuje příkazy autopilota, je poškozen nebo chybí.

9. Černé skříňky jsou velmi těžce poškozené. Pro srovnání – je na druhém snímku skříňka z letu MH17, který rovněž z výšky 8 km nepřistál na trampolíně. Vidíte ten rozdíl?




Zvážili jsme možné spojitosti, přejděme nyní k hlavnímu tématu – Germanwings 4U9525: Jak to bylo ve skutečnosti.

1. Přišel rozkaz, že je nezbytné „shodit“ nějaké letadlo Německa a/nebo Francie.

2. Vykonavatelé zpracovali několik scénářů možných událostí a vybrali vhodnou leteckou společnost.

3. Dále je potřeba, aby uvnitř této společnosti byl vybrán pilot, na nějž bude možné pověsit odpovědnost za událost a představit katastrofu jako sebevraždu. Není přece možné stále všechno svádět na „poruchu počítače“. Volba byla jednoduchá, zdravotnické počítače jsou totiž rovněž pod kontrolou.

4. Dál už je to dílem techniky. Den předtím – upgrade. Potom během letu ve správnou chvíli odpojit komunikaci mezi piloty a dispečery, ujmout se řízení letadla a namířit ho po mělké sestupové dráze na hory.

5. Protože na airbusu, na rozdíl od boeingu, ještě existuje mechanická duplicita řídícího volantu, pak piloti s největší pravděpodobností nemohli být v kabině. Blokace vchodu, jak víme, se provádí tlačítkem. A to se samozřejmě také řídí... přes počítač.


Chuťovka: ve vzdálenosti méně než 100 kilometrů se nachází (podívejme se!) telekomunikační stanice armády USA.



Proč tak?
Protože probíhá válka, která se nazývá „hybridní“. A kdo řekl, že v této válce je jen jeden nepřítel – Rusko?
V takové válce je jeden hlavní hráč – ten, kdo ji začal. A všichni ostatní jsou jeho větší či menší nepřátelé. A v jakém stádiu na ně působit a jakými prostředky, to už záleží na plánu, přijatém rozhodnutím USA a chováním účastníků procesu.
Závěry si udělejte sami.


zdroj:


(©)2015 myslenkyocemkoli.blogspot.com
Článek je povoleno publikovat v celé a nezměněné podobě s uvedením zdroje.

33 komentářů:

  1. Na tejto stránke je zaujímavý komentár (autor Juraj Kovacik ) k tomu, že oficiálna verzia je na hlinených nohách:

    http://aktualne.atlas.sk/v-padajucom-nemeckom-lietadle-niekto-natocil-video-ukazuje-posledne-sekundy-letu/zahranicie/europa/?



    Má to byť preklad odtiaľto : http://www.veteranstoday.com/2015/03/27/350535/

    IvH

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde? Nemůžu najít. :-(

      Vymazat
    2. Čo nemôžeš nájsť, ten komentár ?
      Nájdi základ vlákna - komentár pod menom Josua Zilinsky . Pod ním sú viditeľné 3 odpovede a upozornenie "Zobraziť X ďalších" - keď na to klikneš, zobrazí sa celé vlákno reakcií.
      Tam pohľadaj Juraj Kovacik.
      Daj vedieť, či je to ono.
      IvH

      Vymazat
    3. IvH,
      díky za odkaz, stojí za to se tam podívat.
      Když to shrnu, jsou tam dvě základní informace: není pravda, že se v případě nouze informovaná posádka nemůže dostat do pilotní kabiny, bezpečnostní systém i s takovou eventualitou počítá.
      A dále, pokud by k takové nepravděpodobné situaci přece jen došlo, posádka má na několika místech letadla ukryté satelitní telefony, kterými v případě nouze mohou požádat dispečerské stanoviště o automatické přistání.

      Vymazat
    4. Automaticke prostatie este neznamena,ze dispecer s lietadlom pristne.Znamena to len tolko,ze lieatdlo pevedie automaticke pristatie,ale ko tomu musi patricne zariadenie,ktore musi byt aja na zemi.Maju to len vybrane letiska s CAT III.http://www.railway2007.fd.cvut.cz/proceedings/Kevicky+Novakova.pdf

      Vymazat
  2. A ešte jedna zaujímavá informácia : http://www.topky.sk/cl/11/1465561/Desive-zistenie--Uznavany-pilot-predpovedal-tragicky-osud-letu-4U9525-?utm_source=facebook&utm_medium=topky&utm_campaign=mar2015#comment-1938192973
    IvH

    Je to predpoveď, alebo sa "niekto" inšpiroval, ako to narafičiť ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akosi sa toho vyplavuje viac a viac.
      http://www.svetkolemnas.info/novinky/zahranicni/2202-cern-vydal-kratce-pred-zricenim-letadla-obrovske-mikrovlnne-pulsy
      IvH

      Vymazat
    2. Konšpirácia - z latiny - spoločné dýchanie, t.j. "dohoda". Celý článok može byť špekulácia, ale nikdy nie konšpirácia. Nič v zlom, ale 95% populácie používa (nie len v tomto prípade) výrazy, ktorým nerozumie a tým nastáva medzi diskutujúcimi skutočné nedorozumenie, hádky a mnoho zbytočne vyhodeného času o všetkom, len nie o téme...doslovne živná poda pre trolizmus a odvádzanie pozornosti

      Vymazat
    3. O čom to presne točíš ?
      Ja som výraz "konšpirácia" v akomkoľvek význame nepoužila ani v jednom z príspevkov.
      A aspoň sa nejako podpíš, ak sám/a nie si troll.
      IvH

      Vymazat
  3. Všetky konšpiračne teorie bez výnimky sú len o kradnutí času, času s ktorým volne disponovať je dané len človeku myslou slobodnému. Konšpirácia (akákoľvek) z človeka vždy robí len "otroka" neuvedomujúceho si plítvanie s časom ktorý je mu k životu tu daný. Hunter

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S časem nelze plýtvat, lze ho jen využívat pro odlišné životní cesty, které mají vždy nějaký smysl. Smím se zeptat, jak do tvého názoru na konspirační teorie zapadají ty, které se postupem času ukázaly jako pravdivé?

      Vymazat
    2. Spiiidy z pohladu bezprostredného života nie je vôbec podstatné či konšpirácie sú alebo nie sú pravdivé, podstatný je len ten čas ktorý sa tomu venuje. Hunter

      Vymazat
    3. Lovče, svým způsobem máš pravdu, chtělo by to ale hlubší rozbor, což je ovšem debata na hodně dlouho, a s filozofickým podtextem. Základní otázka zní Jak vypadá tvé vnímání světa, jaký máš 'světonázor', jak máš nastavena 'mířidla' svého prizmatu pohledu na svět, svůj 'individuální dekodér iluzorní reality'? Neexistuje tady v této realitě jedna verze a v ní sedm miliard entit, ale sedm miliard verzí reality různě se prolínající... My se snažíme doplnovat střípky mozaiky do překrásného gobelínu, jak lze vypozorovat nejen na tomto webu. No a existuje spousta entit, kterým stačí vidět kaleidoskop, jiní zase mírou svého nevědomí posluhují nevědomky těm, kdož ví víc, vidí do různých úrovní 'slupek cibule' a někdo toto označuje jako konspiraci... takový je svět kolem nás. Mimochodem původní význam slova konspirace je cca souznění myšlenek :-) Lovče vím že jsi tu měl občas výborné komentáře a že také jako my všichni nevovce se snažíš ostřit mířidla, tak mnoho zdaru :-) StandaM

      Vymazat
    4. Možná teď někoho překvapím, ale mám stejný názor, jako Hunter.
      Přehrabování, leckdy vyloženě rochnění se v konspiracích, ale nejenom v nich, je z mého současného pohledu hledání informací v obrovské nepřehledné hromadě polozmatků a zmatků.
      Je to nyní pro mě o to více nepochopitelné, protože den ode dne zjišťuji, že všechny pro mě relevantní informace není třeba hledat někde mimo, protože je mám v sobě. Naprosto všechny a tisíckrát nepřežvýkané někým druhým. Jen jsem se deformací svého způsobu myšlení celý život od nich odstřihával. Nyní se denně snažím odhazovat většinu z toho, co jsem se naučil. Doslova se snažím o reset svého myšlení, protože z úžasem zjišťuji, že více jak 90% mých myšlenek netvořím já, nýbrž programy, které jsem do své mysli během života vpustil. Doslova jsem nerozhodoval ani o tom, co si myslím! Jak potom mohu svobodně žít a konat, když svobodně ani nepřemýšlím? Když sám svojí mysl držím ve vězení?
      Ale abych konspirace vyloženě nehanil. Byly pro mne akcelerátorem. Ale použil jsem je jen jako gravitační prak. Otočkou kolem jejich těžiště jsem nabral rychlost a v pro mne vhodný okamžik je opustil. Bez jejich opuštění bych jen zůstal u bezcílného kroužení kolem jednoho bodu.
      Takže díky za konspirace, ale je třeba jít dál :-)))

      Vymazat
    5. Michal B. - ANO

      Vymazat
    6. Michal B: "Nyní se denně snažím odhazovat většinu z toho, co jsem se naučil."
      Program o gramatice jste si měl v hlavě nechat. Nebo aspoň zazálohovat :-)

      Vymazat
    7. Anonýme, ak chlieb bude vďaka gramatike lacnejší (čomu doposiaľ v dejinách ľudstva nestalo sa) potom to tebou písané v živote človeka začne dávať zmysel. Hunter

      Vymazat
    8. Levnější chléb? To je velmi ubohá až primitivní logika. Je velmi mnoho věcí, které si člověk za dobu budování civilizace vytvořil a které nemají vliv na cenu chleba. Například taková hudba (a umění celkově, nebo kultura). Vám nejspíš smysl nedává, protože na chleba si ji nenamažete :-)
      Je mi líto lidí, kteří dokážou vidět jen k dalšímu gáblíku.

      Vymazat
    9. Anonýme, ak sa na vec samotnú pozrieme z pohľadu života, nie je vôbec podstatné nakoľko je logika veci úbohá alebo primitívna, podstatné je aby bola v živote praktická. Jak umenie tak i kultúra majú svoj nepopierateľní vplyv a to nie len na cenu ale i kvalitu chleba samotného čo sa o gramatike ani zo srandy povedať nedá. Nejako vám tá vaša z vášho pohľadu určite geniálna logika "pokrivkáva". Žeby to bolo tým že život na základe logiky je jedna vec a život v realite je vec druhá? Hunter

      Vymazat
    10. Vážený,
      myslíte tím jistě chléb v AKCI, že?
      Hudba tu byla už dávno před námi, tedy dozajista i před chlebem. Dokonce i dávno před existencí naší planety a galaxie. My Slovani ten jev nazýváme - Hudbou sfér. Ale poradím Vám, zkuste poslat mail Františkovi, jehož příjmením bylo slůvko LIST (nikoli ono zparchantělý ... Liszt). On Vám o tom hodně, tedy - vela - řekne v mateřštině, jíž budete jistě rozumět, protože on byl Slovák a Slovan. Matěj

      Vymazat
  4. Pěkně zpracovaný, díky. Upřímně bych se ani nedivil, kdyby tomu tak bylo. Konvenčně vedená WWIII být nemůže, tak aspoň blbnou takhle. Mohlo by je to ale už přestat bavit.

    OdpovědětVymazat
  5. Nechápete, že tento článek je aprílový žert ?

    OdpovědětVymazat
  6. ... ako sa tak nemotám v čítaní konšpirácií asi stratím postupne aj schopnosť čítania :-D
    Hlava to už nechce. BED

    OdpovědětVymazat
  7. Klesal prudko a dychal umerne alebo klesal pozvolna? Akosi sa tento fakt v článku bije sám so sebou. Ze by chyba matrixu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "...при падении у человека существенно увеличивается пульс и частота дыхания..."

      Vymazat
  8. "Obě sestřelena ruskými stíhačkami" a dál "Sovětští piloti totiž nekompromisně přinutili posádku i s letadlem nouzově přistát"
    Tak jak to teda bylo? Nouzově přistáli sestřeleni? :-)

    "Desítky milionů obětí, stovky trilionů zisků."
    Taky dobré, tolik peněz ani na světě neexistuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anonyme,
      pokud by ses obtěžoval nahlédnout do odkazu na zdroj - to je to hnědé KAL902 - nemusel bys vznášet ironické dotazy.

      Vymazat
    2. Nechápu. Vysvětlíš mi to?

      Vymazat
    3. Cituji Wikipedii:
      20. duben 1978 – Korean Air let 902 (Boeing 707) odlétající z Paříže do Anchorage na Aljašce. Letadlo bylo 780 km od severního pólu, když kanadské úřady varovaly posádku, že jsou mimo kurz. Posádka změnila kurz, ale zhoršila situaci nastavením kurzu přímo přes Barentsovo moře a Sovětský vzdušný prostor. Letadlo bylo na začátku rozpoznáno Sovětskými protiletadlovými radary jako Boeing 747. Zastavit jej měly stíhačky Sukhoi Su-15TM, které byly poslány. Když obě stíhačky letěly vedle Korejského dopravního letounu, Korejský kapitán zareagoval zpomalením letounu a zapnutím přistávacích světel. Nehledě na to bylo posádkám Su-15 nařízeno sestřelit letoun. Podle amerických zdrojů se sovětský pilot snažil několik minut přesvědčit své nadřízené zrušit útok na civilní dopravní letoun. Na základě dalšího potvrzení rozkazu byly vystřeleny dvě rakety P-60. První minula, ale druhá poškodila levé křídlo na několika místech a šrapnel poškodil trup letadla, což zapříčinilo rychlou dekompresi, která zabila dva pasažéry. Korejský pilot zahájil nouzový sestup na 5000 stop a vstoupil do mraků. Obě sovětské stíhačky ztratili korejské letadlo v mracích. Letadlo pokračovalo v nízké výšce, křižujíce poloostrov Kola při hledání příležitosti k přistání. Nakonec bylo sovětskými stíhači znovu objeveno a přinuceno přistát na led jezera Korpijärvi, nedaleko Kemu v Rusku. Všichni přeživší byli převezeni sovětskými vrtulníky do improvizované ubytovny. Kromě uvedené verze existuje i sovětsko/ruská verze, která tvrdí, že letoun se pohyboval v prostoru se zakázaným provozem nad vysoce citlivými vojenskými cíli, ignoroval výzvy a snažil se stíhačům uniknout. K plnění špionážních úkolů se při vyšetřování kapitán přiznal, poté, co se vrátil do Koreje, ale prohlásil, že přiznání bylo vynucené. Letoun byl z menší částí rozebrán a odvezen, zbytek se potopil při tání ledu. Poškození-několikerá, Zranění–několikerá, Mrtví-2 (dva ze 197 pasažérů), Drak letounu-odepsán

      Vymazat
    4. Jo, už jsem to pochopil - nevěřit všemu, co se tu v článcích píše.
      Díky za názornou ukázku :-)

      Vymazat
    5. To, že nejsi schopen chápat psaný text, odkaz a text na něm nepochopíš a pak napíšeš ještě, že jsi měl pravdu, tak to musí být matroš jak sviňa co hulíš...

      Ale co, hlavně, že jsi npsal, že máš vždy pravdu a ostatní se mýlí i když odkazy dokazují opakt (asi je na net dali rusáci :D)

      Vymazat
  9. Milý Vla Bi,
    je zarážející kolik jedinců je ochotno se zamýšlet na kobkou pitomostí, kterou jsi nabušil do tohoto webu. Nejen že Ti chybí základní znalosti z oborů blízkých letectví, základní technické vzdělání, ale hlavně pokora, když své vývody povyšuješ na absolutní pravdu.
    Letecký prostor je velmi bezpečná část této zeměkoule, neb podobných pitomců jako jsi ty, se tam mimo sedačky v kabině cestujících, dostane velmi málo. Na povrchu globu je díky Vám podstatně nebezpečněji. Věnuj se něčemu podstatnějšímu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi asi letecký znalec, jen jsi zapomněl přidat aspoň nějakou informaci z oboru letectví, základů technického vzdělání...

      Vymazat

Podmínky pro publikování komentářů