30. 4. 2024

Návrat k havárii letu MH-17 nad Donbasem


Konference pořádaná malajsijskými úřady vyvrátila lži Západu
 


Blíží se desetileté výročí havárie osobního letadla Boeing 777 malajsijských aerolinií na nebi nad Donbasem 17. července 2014. Vyšetřování se roky neotřesitelně vleklo, vyšetřovatelé se, jak jsme psali, snažili obejít fakta nežádoucí pro objednavatele tohoto teroristického útoku. Dne 29. února 2024 zveřejnil nizozemský Účetní dvůr zprávu, v níž škody z katastrofy pro zemi odhaduje na 166 milionů eur. Hlavní náklady - 53 milionů eur - souvisejí s vyšetřováním okolností havárie, které vedla nizozemská bezpečnostní rada a takzvaný mezinárodní společný vyšetřovací tým (JIT, jehož členy jsou Austrálie, Belgie, Malajsie, Nizozemsko a Ukrajina).

Západní tisk pokračuje, stejně jako před deseti lety, v nepodloženém obviňování z havárie Rusko. Mezitím byly výsledky vyšetřování vedeného Mezinárodním společným vyšetřovacím týmem (JIT) dlouhodobě zpochybňovány a skupinou respektovaných mezinárodních odborníků během mezinárodní konference "MH17: In Search of Justice", která se konala 17. srpna 2019 v hlavním sále Mezinárodní islámské univerzity v Malajsii (UIIM), výslovně označeny za záměrné falšování.

Konferenci uspořádaly organizace Just Peace International (JUST), Perdana Global Peace Foundation (PGPF) a Montrealské centrum pro výzkum globalizace (CRG) ve spolupráci s UIIM v reakci na zprávu Společného vyšetřovacího týmu (JIT) složeného z odborníků z Nizozemska, Belgie, Austrálie a Ukrajiny, která obsahuje zjevně zfalšované závěry.

Zpráva JIT obviňuje tři ruské občany a jednoho Ukrajince ze sestřelení letu MAS MH17 dne 17. července 2014, který letěl nad válečnou zónou na východě Ukrajiny.

Účelem konference, jak napovídá její název, bylo pokusit se zajistit, aby bylo spravedlnosti učiněno zadost. Stanovila průběh, strukturu a dílčí témata šesti zasedání. Mezinárodní odborníci, kteří sledovali zprávy JIT a Nizozemské bezpečnostní rady (DSB), přednesli své argumenty, aby si udělali obrázek o chybném vyšetřování vedeném Nizozemskem.

Konferenci zahájil úvodním slovem Dr. Chandra Muzaffar, prezident organizace Just Peace International. Hovořil o účelu konference vzhledem ke stavu globální geopolitiky, kdy hegemon neváhá lhát a organizovat akce pod falešnou vlajkou, aby získal veřejný konsenzus ve prospěch války, jako tomu bylo v případě incidentu v Tonkinském zálivu nebo invaze do Iráku, kde byly jasně naplánovány lži, které měly ospravedlnit válku ve Vietnamu a invazi do Iráku.

Hlavní část konference začala promítáním dokumentárního filmu režisérky Yany Erlashové a malajského odborníka na zvuk Akashe Rosena. Erlashová a Rosen doložili, že zvukové záznamy, které JIT použila jako důkazní materiál pro obžalobu čtyř obviněných, byly zfalšovány.

V následném zasedání s otázkami a odpověďmi vyšlo najevo, že Malajsie odmítla převzít vedení vyšetřování, protože úřady tehdy byly zaneprázdněny zmizením jiného letadla MH370, ke kterému došlo v březnu téhož roku.

Další důležitá informace, která během zasedání zazněla, se týkala černých skříněk letadla MH17, jež byly objeveny donbaskou domobranou a předány Malajsii, která je poté dopravila do britského Farnborough k dekódování. Jak se však ukázalo, malajsijské vládě nebyla poskytnuta úplná kopie přepisu záznamů černých skříněk pořízených britskými odborníky.

Profesor Ottawské univerzity Michel Chossudovsky poté zahájil druhé zasedání, které moderoval Tan Sri Ahmad Fuzi Haji Abdul Razak, bývalý generální tajemník malajsijského ministerstva zahraničních věcí.

Chossudovsky uvedl, že americká administrativa v čele s tehdejším Obamovým ministrem zahraničí Johnem Kerrym použila verzi o havárii MH-17, která "odpovídala jejich lžím" o událostech v Donbasu: "Dokonce i bez pádných důkazů okamžitě svalovali vinu na Rusko. Mezitím se vyšetřování DSB a JIT opírala o informace SBU, zkorumpované ukrajinské zpravodajské služby. Všechny ostatní důkazy, které nepocházely od SBU, byly odmítnuty."

Profesor Chossudovsky dále poznamenal, že v době havárie letělo nad boeingem druhé letadlo. To bylo zmíněno ve zprávě BBC, která obsahovala výpovědi očitých svědků, ale která byla mezitím odstraněna. Chossudovsky poznamenal, že v trupu MH17 byly díry po kulkách, což později potvrdil další německý pilot, jenž promluvil, Peter Gaisenko. Střela Buk, která podle zprávy JIT letadlo sestřelila, těmito dírami nemohla proniknout. Třetí argument, který Chossudovsky uvádí jako důkaz, že zpráva JIT je zfalšovaná: střela Buk SAM by zanechala viditelnou inverzní stopu, která by zůstala ve vzduchu nejméně 10 minut, než by se zcela vypařila. O takové stopě však neexistují žádné satelitní údaje. Profesor Chossudovsky z toho vyvodil závěr, že MH17 nebyl sestřelen raketou Buk. Nebyl ani žádný důkaz, že by povstalci na Donbasu použili Buk před katastrofou ani po ní.

Další absurditou, na kterou profesor Chossudovsky poukázal, bylo stanovisko, které JIT zaujal před tím, než bylo Malajsii umožněno se k tomuto orgánu připojit, že všechna rozhodnutí JIT by měla být přijímána konsensem. To dávalo každému tehdejšímu členu JIT - Nizozemsku, Belgii, Austrálii a Ukrajině - právo veta. Vzhledem k tomu, že od počátku existovaly vážné pochybnosti o roli ukrajinských orgánů v incidentu ze 17. července, znamenalo to, že Ukrajina mohla ignorovat všechny jiné důkazy než ty, které poskytla její SBU.

Následujícím řečníkem byl Peter Haisenko, německý pilot, který dříve pracoval pro společnost Lufthansa Airlines a má za sebou mnoho hodin letu na širokotrupých letadlech. Řekl, že to nebyl Buk, co sestřelilo let MH17: "Buk není určen k sestřelování dopravních letadel, ale malých stíhaček. Nebyl to Buk ze tří důvodů. Zaprvé proto, že nebyl zaznamenán žádný hlasitý hukot ani inverzní stopa. Za druhé, nebyly zjištěny žádné známky vylétávání úlomků střely Buk. Kulaté otvory nacházející se v troskách trupu MH17 nemohly být vytvořeny raketou Buk." Německý pilot rovněž poznamenal, že komerční letadlo se nemůže rozpadnout ve vzduchu bez vnitřní exploze. Navíc pokud by raketa Buk takové letadlo zasáhla, nezřítilo by se okamžitě, ale pokračovalo by v letu delší dobu. Za třetí, existují důkazy o přítomnosti dalšího letounu Su-25. Gaisenko uzavřel své vystoupení řečnickou otázkou, proč zpráva JIT předkládá rozmazané snímky, když existují snímky jasné a zaostřené?

Třetím řečníkem byl profesor Kees van der Peijl z Amsterdamu, který poukázal na vyšetřování nizozemské bezpečnostní rady (DSB), které, jak poznamenal, "neodhalilo, kdo sestřelil MH17, a samotná DSB je silně kompromitována. Byla založena v roce 2010 a nemůže informovat o ničem, co by bylo v rozporu s nizozemskými zájmy, ani o ničem, co by mohlo poškodit vztahy mezi Nizozemskem, NATO a EU. Už výběr lidí, kteří tvoří DSB, naznačuje, že existoval záměr omezit její nezávislost."

Profesor van der Peijl uvedl, že lithium-iontová baterie o hmotnosti 1,3 tuny, která byla na palubě komerčního letu MH17, představovala hrozbu pro leteckou bezpečnost. Kdo povolil, aby osobní letadlo přepravovalo tak nebezpečný náklad? Profesor poznamenal, že během dvou týdnů po havárii MH17 Spojené státy přepravu lithiových baterií na komerčních letech zakázaly.

Profesor van der Peijl rovněž vyjádřil rozpaky nad tím, že JIT odmítla informace, které nabídl německý vyšetřovatel Josef Resch, jehož vyšetřování bylo rozsáhlé. Resch navíc začal dostávat výhrůžky a zastrašování.

Řada řečníků z řad právníků vyjádřila znepokojení nad tím, že ICAO, agentura OSN, dosud nevyvodila odpovědnost vůči Ukrajině za to, že udržuje svůj vzdušný prostor nad válečnou zónou otevřený.

Tato konference, kterou uspořádaly malajsijské úřady, přesvědčivě prokázala neobjektivitu vyšetřování JIT a DSB, které výsledky odborných zkoumání stop po havárii letu MH-17 prostě zfalšovaly. Západní média a vlády jsou však k argumentům autoritativních mezinárodních odborníků hluché.

Jak si na tomto místě nevzpomenout na slavnou Krylovovu bajku o vlku a jehněti. "Už tím jsi vinen, že mám hlad," řekl vlk jehněti a sežral ho.

Jenže Rusko není bezbranné jehně. Predátoři sice neví nic o morálce a dobrých mravech a rádi by ho snědli, ale kdo jim to dovolí!


autor: Vladimír Prochvatilov
zdroj


5 komentářů:

  1. V te dobe byla v prostoru dve letadla jak se pise i v clanku. V jednom mel letet V. Putin. Obe letadla mela podobne barvy na trupu.
    Ukrajinske stihacky, bylo jich tam ve vzduchu nekolik, mely za ukol letadlo s V. Putinem sestrelit.
    Ovsem sestrelili jine letadlo.
    To potvrdil strelec pilot Volodin, ktery po pristani prohlasil, ze sestrelil nespravne letadlo.
    Ten byl pak vyznamenan nevim za co, oslavovan, pozdeji zmizel z ukrajinskych medii. Pak prisla zprava, ze se zastrelil svou sluzebni pistoli. Ovsem na te pistoli bylo vybrousene seriove cislo!
    Tedy dalsi zahada.
    Clanek potvrzuje tvrzeni vojenskych znalcu z ruznych zemi, ze letadlo bylo sestreleno stihackou, ktera mu rozstrilela cokpit, ne raketou Bug.
    Proto je nepochopitelne, ze ackoliv poskozeni letadla tyto stopy projektilu nesou, zapadni zeme neustale tvrdi, ze to byla Rusy odpalena raketa (ne Ukrajinou) PVO Bug, ktera zpusobila havarii.
    Ucast Ruska na vysetrovani byla zamitnuta a Rusko bylo jeste pred zahajenim vysetrovani predem obvineno ze sestrelu letadla. Tato verze je stale platna. Od ni se odvozuji i kompenzace za sestreleni, ktere ma Rusko platit, uznane soudem!
    Tak funguje demokracie, svoboda a justice na KoZa!
    Prolhana pakaz KoZa dela z Ruska stale zloducha a obvinuje ho ze zlocinu, ktere sama spachala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokracuji. Rusove sve satelitni zaznamy vysetrovatelum predlozili a zadali, aby to udelali i Americane. Ti je neposkytli. Nemaji zajem na sprosteni viny Ruska.

      Vymazat
  2. Jeste doplnuji:
    Ukrajinske rizeni provozu v te dobe vypnulo veskere zaznamy pohybu letadel, resp. ty jsou nedohledatelne. Rovnez i personal majici sluzbu v ridici vezi se nekam vytratil. Nebylo mozne je vysetrovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Za 53 milonů eur, bych vyšetřoval uvedený incident také a rád. A co se týká toho, kdo tragedii způsobil, tak to udělali Rusové asi tak, jako zničili Nord stream.

    OdpovědětVymazat
  4. Tady jsou dalsi informace:
    https://protiproud.info/politika/7902-deset-let-od-nestoudne-provokace-jak-to-bylo-s-letem-mh17-startovni-vystrel-studene-valky-vysledky-vysetrovani-nehodici-se-skrtnete-politicky-kontext-ututlane-atentaty-historie-ke-zkroceni-ruska-vazna-slova-premiera-malajsie.htm

    OdpovědětVymazat

Podmínky pro publikování komentářů