tag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post7672580070341863785..comments2024-03-29T14:16:12.510+01:00Comments on Myšlenky o ...: Pravděpodobnost náhodného vzniku životaMichalBhttp://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comBlogger25125tag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-78797183148030694162013-12-15T16:25:21.868+01:002013-12-15T16:25:21.868+01:00Přišlo mi od Petra H. a doporučuji, i když to asi ...Přišlo mi od Petra H. a doporučuji, i když to asi není pro každého:<br />http://www.uloz.to/xjXpu4e/snim-ci-bdim-waking-life-cz-aviMichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-61171918208765352682013-12-13T14:21:09.175+01:002013-12-13T14:21:09.175+01:00chaos ahoooj! ;-)
M.chaos ahoooj! ;-)<br />M.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-15897416963331577862013-12-13T09:24:56.117+01:002013-12-13T09:24:56.117+01:00Ajajaj, po tomto vysvetlení mi je všetko jasné :-...Ajajaj, po tomto vysvetlení mi je všetko jasné :-DD<br />Len nechápem, že práve to klikatočaré ma najviac baví. Poviem Vám tajomstvo, v piatej obecnej som nevedela urobiť v kuse čiaru, pán učiteľ mal zo mňa traumu, skladala som ju z posúvajúcich sa čiarok. Pri šití na stroji dodnes neviem ušit rovnú čiaru, ale hakybaky mi idú ako po masle. JJ "z národú ač jsme rúzných".. B /krupica, ako sa píše to u s krúžkom ??Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-4921749264701089462013-12-12T22:37:19.729+01:002013-12-12T22:37:19.729+01:00Tvůj příklad by musel být zapsán jako 1x+ 1y , ne?...Tvůj příklad by musel být zapsán jako 1x+ 1y , ne? :-))<br />M.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-29163601305698342722013-12-12T22:33:34.359+01:002013-12-12T22:33:34.359+01:00Vlabi,
ano, dle matematiky, dva kusy ovoce. Dle e...Vlabi, <br />ano, dle matematiky, dva kusy ovoce. Dle ezo- třeba 1 nebo milion nebo nekonečně mnoho.... atd. atd... ;-)<br />Mirka Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-39677161241575168202013-12-12T20:23:03.901+01:002013-12-12T20:23:03.901+01:00Mirko,
jedno jablko plus jedna hruštička jsou dvě ...Mirko,<br />jedno jablko plus jedna hruštička jsou dvě co? :-))Vlabihttps://www.blogger.com/profile/11791816883014561467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-3700665183600754242013-12-12T19:54:39.981+01:002013-12-12T19:54:39.981+01:00Nojo, ale když to dobře spočítáš, tak je výsledek ...Nojo, ale když to dobře spočítáš, tak je výsledek jeden. 1+1 je vždy 2, tak praví matematický zákon a nikdo to neokecá. Neuvažuju o uživateli. To už by bylo o chybném použití matematického zákona.<br />M.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-7567234225315998672013-12-12T19:18:17.999+01:002013-12-12T19:18:17.999+01:00Mirko,
to tvrdíš ty :-)
Výsledek sice je možná ja...Mirko,<br />to tvrdíš ty :-) <br />Výsledek sice je možná jasný, ale v mým případě často chybný. Přitom řešení bývá u mě naopak klikatočaré a zamotám se i do obyčejného sčítání. Ale fakturu vypsat zvládnu :-)MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-29716975273682405452013-12-12T18:59:19.563+01:002013-12-12T18:59:19.563+01:00A hlavně se tam nic nedá špatně vyložit :-) Vždyc...A hlavně se tam nic nedá špatně vyložit :-) Vždycky je výsledek jasný.<br />Proto ji mám ráda, je přímočará, člověk se do ničeho nezamotá<br />M.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-45387681432707060462013-12-12T18:52:32.846+01:002013-12-12T18:52:32.846+01:00Mirko,
ač sám jsem na matiku totální kopyto, tak v...Mirko,<br />ač sám jsem na matiku totální kopyto, tak věřím, že matematika jedním z univerzálních jazyků Univerza.MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-51375904172396496922013-12-12T18:48:28.113+01:002013-12-12T18:48:28.113+01:00Když si představím, kolik se dá udělat s nulama a ...Když si představím, kolik se dá udělat s nulama a jedničkama, tak potom s celým repertoárem čísel se dá doslova kouzlit. Matematiku vnímám jako jednu ze zvláštních realit, která sama o sobě dokáže popsat svým způsobem celý vesmír. Je takovým jedním vesmírem. Matematičtí géniové by mohli matematikou vysvětlit asi všechno. Jen by to asi málokdo pochopil :-)<br />MirkaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-72662555804132954742013-12-12T09:42:02.292+01:002013-12-12T09:42:02.292+01:00nedávno sme sa bavili inde o plynulom "chode...nedávno sme sa bavili inde o plynulom "chodení" medzi dvomi hemisférkami. Okrem cvikov pac a plác, tu i tam :-DD používam i toto :<br />mentálne si predstavím vľavo červený /obsypaný jablčkami/ strom<br />potom vpravo biely zasnežený strom<br />a uéprostred ružový, zakvitnutý. <br /><br />Pre kávičkárov : <br />čierne kafe <br />biela šľahačka<br />uprostred - Viedenské :DD oooooh<br /><br />Aj tu vidím zlatý rez , lebo kafe fifty s šľahačkou fifty, by už nebolo kafe.., a to Michal presne vystihol v ostatnej vete komentu, harmónia. <br />B .<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-49299988764540110382013-12-12T06:35:34.258+01:002013-12-12T06:35:34.258+01:00Ještě jedno upřesnění. Rovnováha zdaleka ne vždy z...Ještě jedno upřesnění. Rovnováha zdaleka ne vždy znamená 50:50 aneb počeštěno (obzvláště pěkně Josefem Kemrem v jedné české komedii :-) ) fifty-fifty.<br />Příroda má raději jiný náhled na rovnováhu, obzvláště se jí líbí poměr 1,618, který lze vidět téměř všude.<br />Tudíž když se bavíme o rovnováze mezi levou (logickou) a pravou (intuitivní) částí člověka, nemusí být harmonie zaručena poměrem 1:1. Navíc si nejsem jist, zda ten "pravý" vyvážený bod mají všichni stejně umístěn. Ale to už není tak podstatné, protože pokud dojde k harmonii, obě části, stejně jako celek to poznají.MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-90663215809154483542013-12-11T22:29:57.860+01:002013-12-11T22:29:57.860+01:00Pekny clanok,fajn komenty. A ja uplne suhlasim..pr...Pekny clanok,fajn komenty. A ja uplne suhlasim..pre skutocny obraz treba spojit vedu-rozum a duchovnost-intuiciu.Nakoniec sa obe budu vzajomne potvrdzovat a posuvat nas dalej ako v zivote hmotnom tak i duchovnom. MailoMailohttps://www.blogger.com/profile/16676400348614802505noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-59445612479268800902013-12-11T21:42:44.601+01:002013-12-11T21:42:44.601+01:00Ano,
přesně tak, ty o voze a já o koze, ale přitom...Ano,<br />přesně tak, ty o voze a já o koze, ale přitom o jednom a tomtéž - o rovnováze. :-)MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-62197134590238936722013-12-11T21:29:04.000+01:002013-12-11T21:29:04.000+01:00Michale,
já o voze, ty o koze, ale vpodstatě mluví...Michale,<br />já o voze, ty o koze, ale vpodstatě mluvíme o tomtéž: ty o vyváženém propojení vědy a duchovnosti, já o doplňování mužského a ženského principu chápání a prožívání skutečnosti.<br />Nebo plácám? :-)Vlabihttps://www.blogger.com/profile/11791816883014561467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-74237019472159015032013-12-11T20:01:25.844+01:002013-12-11T20:01:25.844+01:00Vlabi,
jenže právě ti muži, co mají své dny a zají...Vlabi,<br />jenže právě ti muži, co mají své dny a zajímá je na kolikátou co je, jsou právě ti, o kterých jsem se zmínil o pár komentářů výše. A právě jejich "kalkulačky" umožní (aspoň doufám) lepší pochopení pro všechny toho, co jsou ryze "duchovní" záležitosti. A právě i tito lidé (vědci a duchovně založení lidé zároveň) mohou propojit tyto dva současné rivaly - Vědu a Duchovnost alias hmotné s nehmotným. Dokud se tyto dvě strany harmonicky nespojí, nikdy se neposuneme v poznání vpřed. Proto jsem se zmínil o té hemisféře. Vždyť tento blog se mozku věnuje od počátku.<br />Říkat, že počítat je kravina, je soustředit se někde mimo harmonický střed mezi logikou a intuicí a zavání to přesně tím, nač jsem chtěl článkem upozornit - na upřednostňování jednoho či druhého pohledu na Svět, které nás - civilizaci dostalo přesně tam, kde jsme. Česky to slovo začíná na "p". :-)<br />A kam to vedlo s civilizacemi, které tu byly před námi si necháme na jindy.<br /><br />PS: pak to pokračuje na "ytli"<br />MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-84456126431263414392013-12-11T19:23:14.403+01:002013-12-11T19:23:14.403+01:00Bed,
nezoufej, muži mají prostě své dny, Tam, kde ...Bed,<br />nezoufej, muži mají prostě své dny, Tam, kde nám stačí vědět, že to je hóóódně hóóódně dávno, pro ně je zásadní, nakolikátou deset to přesně je. Ale myslím, že ve výsledku to - třeba zrovna v tomhle případě - vyjde nastejno. Takže se nevzrušuj :-)).Vlabihttps://www.blogger.com/profile/11791816883014561467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-42996055880246339542013-12-11T18:15:38.987+01:002013-12-11T18:15:38.987+01:00Bed,
ale to by pak znamenalo, že nám Tvořitel dal ...Bed,<br />ale to by pak znamenalo, že nám Tvořitel dal levou (logickou) hemisféru úplně zbytečně. Že by měl v tu chvíli nějakou slabší chvilku?MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-79494343720896074592013-12-11T17:50:58.113+01:002013-12-11T17:50:58.113+01:00Ja vôbec ale vôbec nerozumiem fyzike a číslam a vô...Ja vôbec ale vôbec nerozumiem fyzike a číslam a vôbec neberiem v potaz, že "spravilo sa to samo". Tentokrát obe moje poloviny hlavy hovoria, že je kravina počítať a počítať. :-)) a zas nič nevedieť.<br />B<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-41138870980523762012013-12-11T14:25:42.106+01:002013-12-11T14:25:42.106+01:00Spiiiidy,
jasně. To co popisuješ chápu a beru. Pod...Spiiiidy,<br />jasně. To co popisuješ chápu a beru. Podotýkám ale, že to byl jen úryvek - jeden odstavec celé knihy. :-)<br /><br />Ta pravděpodobnost sice v jiné knize, ale stejným autorem byla hezky vypodobněna následujícím (zde na blogu už jsem to tuším taky někam dával):<br /><br />Náhodný vznik inteligentního života je zhruba stejně pravděpodobný, jako když byste na korbu náklaďáku vysypali všechny potřebné součástky pro sestavení počítače a jezdili s ním tak dlouho po kamení, až by se neustálým drncáním a narážením součástek o sebe ten počítač opravdu sám sestavil.<br /><br />A ano i tu variantu úplné náhodnosti sice beru v potaz, ale zároveň jí mám šoupnutou v převládající části mé hlavy vyhrazené kravinám :-)MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-35105439813108009072013-12-11T12:31:02.645+01:002013-12-11T12:31:02.645+01:00Asi každýmu trochu zdravě uvažujícímu a cítícímu č...Asi každýmu trochu zdravě uvažujícímu a cítícímu člověku musí být jasný, že tohle všechno je tak komplexní, provázaný, složitý a zároveň jednoduchý, že nic z toho nemohlo vzniknout náhodou :) A taky tenhle názor sdílím.<br /><br />Ale když to vezmu z druhé strany ... hezky se tam ohání pravděpodobnostmi, no, jenže ... uvedu příklad. Když třeba vezmu, že vznik něčeho jako my je možný jen s pravděpodobností např. 1:10^43 (například), tak přece stačí, aby tu bylo 10^43 Vesmírů a náhodně nastavenými parametry a v tom jednom se to zákonitě povést musí. Někde jsem četl, že tohle jde ještě dál, například je tu přesně vyvážený poměr hmotnosti protonu a neutronu, počáteční množství hmoty a antihmoty ve vznikajícím Vesmíru a podobně, a všechny tyhle a milion dalších parametrů našeho vesmíru mají PŘESNĚ ty ideální hodnoty pro vznik života ... Nepodporuju tady teorii úplné náhodnosti, ale z hlediska čisté logiky se tahle možnost taky musí brát v potaz.Spiiiidyhttp://spiiiidy.blog.cznoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-68558814991915847032013-12-11T10:58:14.429+01:002013-12-11T10:58:14.429+01:00Michale,
plně s tebou souhlasím, že mnozí dnešní &...Michale,<br />plně s tebou souhlasím, že mnozí dnešní "duchovní lidičkové" by měli vědce, z nichž některé jsi jmenoval, misto pohrdlivých úsměšků, pilně studovat. Na "ezo-blozích" by rázem ubylo hodně hloupého hašteření.Vlabihttps://www.blogger.com/profile/11791816883014561467noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-6939493571392170442013-12-11T07:24:10.914+01:002013-12-11T07:24:10.914+01:00Petře,
dík za výživnou zhuštěninu :-)
Asi nebude n...Petře,<br />dík za výživnou zhuštěninu :-)<br />Asi nebude náhodou, že svastika vypadá jako naše galaxie, co?<br />Levašova primární hmota bude patrně synonymem pro to, co vědci jako například Akimov, Kozyrev, Šípov ad. uvádějí pod pojmem fyzikální vakuum, což je něco jako pomyslný přechod mezi hmotnými a nehmotnými (hrubo a jemnohmotnými) světy. Přesun něčeho někam je přirozenou snahou o vyrovnávání hustot (Levašov to nazýval měrností). Přesun je pohyb, pohyb je Život a Život je důkazem vyšší inteligence, která to celé řídí. Na základě této přirozené snahy o vyrovnávání měrností Levašov založil svojí teorii(?) všeho, která jediným funkčním systémem dokáže vysvětlit vznik a zákonitosti existence elementárních částic, molekul, planet, počasí, Života, Vesmírů, Vědomí, rozumu.<br />Oni vědci (ti opravdoví, co pracují s vědomím, že svět nevznikl náhodou, nýbrž čímsi Záměrem) nejsou zase taková natvrdlá jelita. Naopak jsou díky svému postoji v poznávání a odhalování tajů a zákonitostí Univerza tak daleko, že se o tom většině duchovně založených lidí může jenom zdát. Údajně neexistující záhady jako materializace, dematerializace, telepatie, umění filipínských léčitelů, přesun Vědomí, inkarnace, telekineze, teleportace, aura, dokonce i Duše atd. mají v dnešní době již odhaleno a experimentálně to umí dokázat, jenže doba je taková, jaká je.MichalBhttps://www.blogger.com/profile/17008689669822541977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-648123610320961817.post-36133481941904427242013-12-11T06:27:31.681+01:002013-12-11T06:27:31.681+01:00Svastika, levotočivá je symbol vznikajícího života...Svastika, levotočivá je symbol vznikajícího života, pravotočivá zanikajícího. Byla symbolem především předkřesťanských slovanů, kteří měli vědomosti větší než se vůbec naši vědátoři domnívají. Indové, resp. jejich používání svastik se připisuje až době, kdy bílí lidé přišli ze severu a přinesli jim poznání (zjednodušené pro jejich evoluční úroveň). Je zajímavé, že točení je u jedné zvenku dovnitř a druhé opačně, tzn. žádná energe se neztrácí, pouze se mění její směr. Ani život se neztrácí nebo nevzniká, pouze se mění jeho projev: z duchovního k fyzickému a napopak z fyzického k duchovnímu. Záleží na cyklech a jejich směru energie. (Levašov to popisoval jako vstup primární hmoty z jednoho vesmíru do druhého, pro jeden je to přínos, pro druhý úbytek).Petr H.https://www.blogger.com/profile/00443913052515704612noreply@blogger.com